  • 1. Data: 2003-09-25 11:10:22
    Temat: pytanie-procedura wysylania przez gmine korespondencji
    Od: "mpj" <t...@t...kielce.pl>

    Czy wyslanie jednego awiza, ktorego zreszta nie otrzymalam (zawinila poczta
    lub sasiedzi) z informacja, ze mam placic okreslona wysokosc podatku od
    gruntu (czy jak on sie nazywa) przez gmine, na adres, w ktorym jestem
    zameldowana to wystarczaca procedura?
    Nie zaplacilam, bo nie otrzymalam i ostatnio dostalam przesylke (tym razem
    za potwierdzeniem zwrotnym) z wyliczonymi kwotami i znacznie
    przewyzszajacymi miesiecznie kwotami kary, ktore mam zaplacic za przesylke
    (ekspresowa) i grozeniem windykacja naleznosci przez sad.
    W gminie znaleziono dokument, ze zawiadomiono mnie wysylanie awizo i
    poinformowano, ze jesli nie odebralam (a fizycznie do mnie nie wlynelo!!!),
    to juz moja wina.
    Prosze o pomoc w tej sprawie. Kwoty nie byly wysokie, ale uwazam, ze cos tu
    nie gra,
    dzieki

  • 2. Data: 2003-09-25 14:29:10
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "mpj" <t...@t...kielce.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wlynelo!!!),
    > to juz moja wina.
    > Prosze o pomoc w tej sprawie. Kwoty nie byly wysokie, ale uwazam, ze cos
    Niestety mają rację :( Art. 150 Ordynacji podatkowej.
    Od 1 września była tutaj zmiana i teraz jest, że poczta przechowuje 14 dni i
    zawiadamia dwukrotnie o przesyłce. Niestety nie mam poprzedniej wersji, z
    tego co pamiętam to na poczcie leżało 7 dni i jedno awizo. Być może urząd
    musiał wysyłać dwukrotnie? I to jedyna Twoja nadzieja.
    Mirek

  • 3. Data: 2003-09-25 23:25:59
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Miki -----###
    > Niestety mają rację :( Art. 150 Ordynacji podatkowej.

    a nie lepiej tutaj pasuje art. 43 i 44 KPA?
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU1960030016
    8?OpenDocument

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 4. Data: 2003-09-26 11:05:35
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Miki -----###
    > Będę się upierał, że do podatków stosuje się Ordynację podatkową a nie KPA.

    i to jest właśnie kolejny idiotyzm naszego prawa - nie wiadomo jaką
    ustawę zastosować do poszczególnych przypadków...

    > Merytorycznie niewiele to zresztą zmienia: zostawia się gdzieś pismo (
    > gmina, poczta, sąsiad) a w skrzynce lub drzwiach zawiadomienie. Po tygodniu
    > lub obecnie dwóch uważa się pismo za doręczone.

    faktycznie pod względem merytorycznym praktycznie wychodzi na to samo, ale:
    - podstawowym przepisem określającym zasady doręczania pism jest kodeks
    postępowania administracyjnego (stosują go chyba urzędy, sądy itp. itd...)
    - ordynacja podatkowa ma zastosowanie do przepisów które się do niej
    odwołują (a można przecież było w OP napisać, że w zakresie doręczenia
    pism ma zastosowanie odpowiedni przepis KPA)
    - ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych
    (Dz.U. Nr 9 poz. 31 z późn. zm.) o ile pamiętam nie odwołuje się się w
    treści do ordynacji podatkowej...

  • 5. Data: 2003-09-26 15:15:34
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

  • 6. Data: 2003-09-27 11:45:25
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

> [...]

    > postępowania administracyjnego (stosują go chyba urzędy, sądy itp. itd...)
    Dla postępowania administracyjnego jest KPA, dla postępowania podatkowego
    jest OP. Różne postępowania - różne przepisy.

    > - ordynacja podatkowa ma zastosowanie do przepisów które się do niej
    > odwołują (a można przecież było w OP napisać, że w zakresie doręczenia
    > pism ma zastosowanie odpowiedni przepis KPA)
    Jeśli się nie mylę, to kiedyś tak było. Teraz w ramach upraszczania wszystko
    co dotyczy podatków jest w Ordynacji podatkowej. Czy to jest uproszczenie
    czy komplikacja to kwestia gustu.

    > - ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych
    > (Dz.U. Nr 9 poz. 31 z późn. zm.) o ile pamiętam nie odwołuje się się w
    > treści do ordynacji podatkowej...
    Nie musi - Ordynacja podatkowa mówi o wszystkich podatkach.
    Mirek