  • 1. Data: 2003-09-25 11:23:34
    Temat: Proszę o pomoc
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    Witam,

    Już wcześniej wspominałam problem ale może teraz ktoś mi pomoże:)

    Otrzymałam fakturę VAT od dostawcy za zakup karty członkowskiej. Zakup karty
    członkowskiej zapewnia możliwość korzystania z niezwykle atrakcyjnych zniżek
    we wszystkich 55 hotelach Orbis SA na terenie całego
    kraju (tj. noclegi, posiłki, wynajem samochodów, itp..)

    Czy mogę zaliczyć w k.u.p. wartośc netto z w/w f-ry oraz czy mogę odliczyć
    VAT? Czy może powinnam zaliczyć do Reklamy i reprezentacji??? Jeżeli nie
    mogę odliczyć VAT to czy mogę zaksięgowąć w K.U.P. ?? Jeżeli tak
    to księguję całość w koszty czy tylko kwotę netto z faktury oraz w jaką
    kolumnę KPiR??

    Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (ks. przychodów i
    rozchodów, metoda memoriałowa). Do jakiego art. mogę się odwołać??

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Aga

  • 2. Data: 2003-09-25 12:11:16
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (ks. przychodów i
    > rozchodów, metoda memoriałowa). Do jakiego art. mogę się odwołać??

    Jeżeli chcesz ten wydatek zaliczyc w KUP, to znajdż jego powiazanie z przychodami.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2003-09-25 12:39:53
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    Użytkownik "Kubusia" <s...@l...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (ks. przychodów i
    > rozchodów, metoda memoriałowa). Do jakiego art. mogę się odwołać??

    Jeżeli w swojej działalności często lub wystarczająco często korzystasz z
    usług Orbisu to IMO może to być zaliczone do KUP. Jeżeli natomiast
    korzystanie odbywa się na gruncie prywatnym to nie może.
    Zakładając, że karta ma Ci służyć przy zakupie usług wykorzystywanych w DG,
    niezależnie od celu wykorzystania tych usług (reprezentacja i reklama czy
    inne) IMO (!) księgujesz wartość netto, VAT odliczasz, nie wystawiasz
    faktury na reprezentację i reklamę. Kolumna KPIR - pozostałe koszty (a może
    wydatki - nie pamiętam wzoru)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-25 13:05:38
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

> [...]
    > inne) IMO (!) księgujesz wartość netto, VAT odliczasz, nie wystawiasz
    > faktury na reprezentację i reklamę. Kolumna KPIR - pozostałe koszty (a

    Rodziaj działalności, którą prowadzę to usługi budowlane. Bardzo często
    wyjeżdzam w delegacje ale jeszcze nie korzystam z usług Orbisu. Tą kartę
    wykupuję po raz pierwszy.
    Nasuwa mi się następujące pytanie: co będzie jeżeli fakturę za kartę
    członkowską zaksięguję w KUP, odliczę VAT a okaże się, że jej nie
    wykorzystałam (nie korzysta łam z usług Orbisu)?

    Pozdrawiam
    Aga

  • 5. Data: 2003-09-25 16:07:28
    Temat: pytanie dotyczące sprawozdania ostatecznego sp. z o.o.
    Od: p...@f...pl (Małgorzata Przybysz)

    mam pytanie:

    zatwierdzenie sprawozdania finansowego przez wspolników nastapilo w miesiacu
    czerwcu a do urzedu skarbowego i do sadu beda dopiero teraz skladane
    dokumenty czy z tego powodu bede ponosila jakies konsekwencje bo doczytalam
    sie ze powinno to byc zlozone 10 dni po zatwierdzenie sprawozdania, nie
    pozniejnie później jednak niż przed upływem dziewięciu miesięcy od
    zakończenia roku podatkowego (czyli do dnia 30 września 2003 roku)
    Gosia

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 6. Data: 2003-09-26 06:45:31
    Od: "Nemo" <a...@l...pl>

    Witam,
    no a tak dla zasady - proszę mnie i nie tylko wykazać związek
    przyczynowo-skutkowy z zakupem tejże karty. UoPDOF wyraźnie określa w art.
    22 co jest KUP a w art 23 co nim nie jest.
    To pytanie kieruję do tych grupowiczów, którzy są za uznaniem poniesionego
    wydatku jako KUP.

  • 7. Data: 2003-09-26 06:47:49
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    Użytkownik "Małgorzata Przybysz" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozniejnie później jednak niż przed upływem dziewięciu miesięcy od
    > zakończenia roku podatkowego (czyli do dnia 30 września 2003 roku)

    Co do sądu to podobnież ze względu na brak sankcji niektórzy w ogóle tam nie
    składają.
    Co do US: obowiązuje termin 10-dni od zatwierdzenia a dalsza część przepisu
    mówiąca o 9 miesiącach dotyczy sytuacji gdy zgromadzenie wspólników lub WZA
    nie odbyło się w ciągu tego czasu. Za uchybiene terminowi przypuszczalnie
    grozi sankcja taka jak za niezłożenie deklaracji czyli w zależności od
    wysokości "ukrytego" zobowiązania grzywna lub grzywna + kara pozbawienia
    wolności.

  • 8. Data: 2003-09-26 06:52:47
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    > Nasuwa mi się następujące pytanie: co będzie jeżeli fakturę za kartę
    > członkowską zaksięguję w KUP, odliczę VAT a okaże się, że jej nie
    > wykorzystałam (nie korzysta łam z usług Orbisu)?

    Zrodzi się pytanie: to po co była kupiona?

  • 9. Data: 2003-09-26 07:03:48
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    Użytkownik "Nemo" <a...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 22 co jest KUP a w art 23 co nim nie jest.
    > To pytanie kieruję do tych grupowiczów, którzy są za uznaniem poniesionego

    Z tym "wyraźnie" to bym polemizował ;-)
    Związek przyczynowo-skutkowy zaistnieje wtedy gdy charakter wykonywanej
    pracy wymagać będzie korzystania z usług na które ta karta jest wystawiona.
    Posiadanie karty pozwolić może na obniżenie kosztów działalności.