  • 1. Data: 2004-01-30 07:37:25
    Temat: rachunek uproszczony- NTG?
    Od: "hamon" <h...@p...onet.pl>

    witam:)
    wydaje mi sie z e to NTG ale niemniej jednak zapytam, ew. prosze o
    podpowiedz gdzie mozna znalezc, tzn pod jaka nazwa heh grupe dyskusyjna,
    dotyczaca prowadzenia dzialalnosci gospodarczej? bede *bardzo* wdzieczny
    jeli ktos cos mi podpowie w tej kwestii
    a teraz pytanie: mam wystawic poraz pierwszy w zyciu rachunek za jakis
    produkt, nie VATowski, i jest tam pozycja na tym druczku: "Cena jednostkowa"
    a obok:" Wartosc"- czy w moim przypadku obie te sumy bede takie same? czy
    chodzi to o cene netto i brutto? ale ja nie podaje nigdzie cen netto
    poniewaz jak juz pisalem nie jestem VATowcem. Dzieki z gory za odpowiedz
    pozdrawiam
    szymon

    --
    "Don't take life seriously because you can't come out of it alive."
    -Warren Miller

  • 2. Data: 2004-01-30 07:58:51
    Temat: Re: rachunek uproszczony- NTG?
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    hamon wrote:

> [...]
    > takie same? czy chodzi to o cene netto i brutto? ale ja nie podaje
    > nigdzie cen netto poniewaz jak juz pisalem nie jestem VATowcem. Dzieki

    Warość = cena jednostkowa * ilość

  • 3. Data: 2004-01-30 08:01:42
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    hamon wrote:

> [...]
    > takie same? czy chodzi to o cene netto i brutto? ale ja nie podaje
    > nigdzie cen netto poniewaz jak juz pisalem nie jestem VATowcem. Dzieki

    A poza tym to się nazywa po prostu "rachunek" a nie "rachunek
    uproszczony"

  • 4. Data: 2004-01-30 08:29:42
    Od: "hamon" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > Warość = cena jednostkowa * ilość
    >
    > A poza tym to się nazywa po prostu "rachunek" a nie "rachunek
    > uproszczony"
    >
    > ano widzisz - dzieki wielkie- a drazac temat: to co to jest rachunek
    uproszczony? czyli klientom mam mowic ze wystawiam co? rachunek po prostu?
    czy rachunek nie VATowski, zeby nie bylo watpliwosci?
    dzieki raz jeszcze
    i pozdrawiam
    szymon

  • 5. Data: 2004-01-30 08:47:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik hamon napisał:

    >ano widzisz - dzieki wielkie- a drazac temat: to co to jest rachunek
    > uproszczony?

    Juz nie jest. Rachunek uproszczony to kiedys był odpowiednik fatury VAT
    dla niewatowców. Ale został zlikwidowany dośc dawno.
    Obecnie taki dokument nie funkconuje w obrocie gospodarczym.

    czyli klientom mam mowic ze wystawiam co? rachunek po prostu?
    > czy rachunek nie VATowski, zeby nie bylo watpliwosci?

    Z uwagi na to że zdarzają sie klienci co maja nierówno pod suitem mów
    lepiej że "nie VATowski". Ale genralnie to po prostu "rachunek".
    Swoją drogą widziałam juz bloczki rachunków z nadrukowanym fabrycznie
    tekstem "Sprzedawca podmiotowo zwolniony z VAT" ;-).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl