  • 1. Data: 2004-12-04 22:59:01
    Temat: radiotelefon - koszt dla firmy
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    kupuje i co dalej wrzucam jednorazowo w koszt czy dodatkowo wpisuje do ew śr
    trwałych i czy mogę coś takiego zaliczyc do KUP.
    Prowadzę DG KPiR+VAT Aha akumulatorki i ładowarka też by się przydały do
    zestawu - też można wrzucić w koszty?
    pzdr jas

  • 2. Data: 2004-12-06 19:11:51
    Temat: Re: radiotelefon - koszt dla firmy
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    rozumiem ze mam sobie darowac te radiotelefony:)
    pzdr jas

  • 3. Data: 2004-12-06 21:19:21
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > trwałych i czy mogę coś takiego zaliczyc do KUP.
    > Prowadzę DG KPiR+VAT Aha akumulatorki i ładowarka też by się przydały do

    Jaka masz działalnosc? Ja mam usługi Informatyczne, kupiłem dwa
    radiotelefony...bo...robie instalacje sieci komp. i nie bede ganiał do kolegi
    na drgie piętro i pytał jaki to kabel oznaczamy;) fakt...instlacje robie może
    jedna w roku...Ale mam oprócz tego: spawarke, frezarke, piłę tarczowa....i parę
    innych ...bo...trzeba wyciąc w biurkach otwory na kable..trzeba dopasowac półki
    pod serwer...trzeba...itd. itp :))

    pozdrawiam

    Wiesiek

  • 4. Data: 2004-12-07 04:42:07
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    6 Dec 2004 22:19:21 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Wiesiek napisał(a):

> [...]
    > innych ...bo...trzeba wyciąc w biurkach otwory na kable..trzeba dopasowac półki

    To nie zależy od rodzaju działalności ale od wykazania w razie kontroli
    związku z uzyskanym *przychodem*.
    Czy zaliczyć jednorazowo w koszty, czy amortyzować - zależy od wartości.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-12-07 12:23:48
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > To nie zależy od rodzaju działalności ale od wykazania w razie kontroli
    > związku z uzyskanym *przychodem*.
    > Czy zaliczyć jednorazowo w koszty, czy amortyzować - zależy od wartości.

    Muszę czasami a nawet kilkunastokrotnie komunikować się w ciągu dnia z
    pracownikiem - ma komórke ja też- tel. firmowe i dlatego czy kupując dodatkowo
    radiotelefony za cenę około 500zł pytanie czy mogę sobie odliczyć tą kwotę +
    zakup akumulatorków i ładowarki. Zamiast dzwonić i wydawać pieniążki na tel
    moznaby porozumieć się za pomocą radiotelefonów.
    pzdr jas

  • 6. Data: 2004-12-07 15:16:33
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    7 Dec 2004 13:23:48 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, jas napisał(a):

> [...]
    > zakup akumulatorków i ładowarki. Zamiast dzwonić i wydawać pieniążki na tel
    > moznaby porozumieć się za pomocą radiotelefonów.

    MZ jest to uzasadniony koszt. Przy tej wartości jednorazowy koszt - i nawet
    nie trzeba ujmować w EŚT.

    --
    Mieczysław
    ----