  • 1. Data: 2004-12-05 01:32:39
    Temat: remanent,inwenatryzacja, koniec roku...
    Od: z...@z...zet (Zet)

    Witam,

    Sprawdzalem google,ale nadal nie wiem jak sobie z tym poradzic.

    Wiec tak, DG,VAT,kpir,liniowy.

    Mam jakis tam towar.
    Stan na poczatek roku - 0 pln.
    Wartosc towaru w magazynei na koniec roku - np. 20 000.

    No i co teraz???
    Ok, policze sobie ile czego mam i ile to wszystko warte i co dalej ?

    Jak to ma sie do KPIR?
    Jak to ma sie do podatku dochodowego?
    Sorry, jestem kompletnie w tym zielony.

    Pozdrawiam
    Zet

  • 2. Data: 2004-12-05 07:48:42
    Temat: Re: remanent,inwenatryzacja, koniec roku...
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Zet" <z...@z...zet> wrote in message
> [...]
    >
    > No i co teraz???
    > Ok, policze sobie ile czego mam i ile to wszystko warte i co dalej ?

    Róznica remanentów, czyli ten na koniec roku minus ten z początku roku - są
    Twoim dochodem, który dolicza się w rocznym zeznaniu do dochodu do
    opodatkowania.

    > Sorry, jestem kompletnie w tym zielony.

    To może złoż to na barki biura rachunkowego.
    T.

  • 3. Data: 2004-12-05 16:38:04
    Od: z...@z...zet (Zet)

    toster <t...@W...pl> wrote:

    > "Zet" <z...@z...zet> wrote in message

    > Róznica remanentów, czyli ten na koniec roku minus ten z pocz?tku roku - s?
    > Twoim dochodem, który dolicza si? w rocznym zeznaniu do dochodu do
    > opodatkowania.

    > To mo?e z?o? to na barki biura rachunkowego.

    Tez tak mysle, ale wychodze z zalozenia,ze sam powinienem tez o tym
    cos wiedziec. Tylko w ktora kolumne i jako co wpisac ta wartosc na
    poczatku i koncu roku?

    A jak wyliczamy wartosc magazynu, jesli zostal on zakupiony za dewizy?
    W/g wartosci waluty z np. SAD?

    Drugie pytanie jest takie (a to juz jest ciekawe).
    Powiedzmy,ze pozyczylem pieniadze i przyszly na rach. dewziowy.
    Z niego bezposrednio zaplacilem kontrahentowi. Miedzy przyjsciem
    pieniedzy a zaplata kurs mocno spadl. Czy ksieguje ta roznice pomimo
    ze a/ pieniadze nigdy nie przeszly przez konto walutowe
    b/ pozyczka jest w walucie
    c/ sa to pozyczone pieniadze

    Pozdrawiam
    Zet