  • 1. Data: 2007-07-26 11:05:14
    Temat: ramowa umowa o dzieło
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Dowiedziałem się, że zamiast zawierać umowę o dzieło
    za każdym razem na piśmie (z tą samą osobą o podobne dzieło),
    można zawrzeć _umowę ramową o dzieło_ a pojedyncze umowy zawierać
    już ustnie, czyli po wykonaniu dzieła wykonawca przedstawia
    rachunek i nie trzeba produkować innych papierów.

    Czy taka umowa ramowa ma jakieś wady?

    Rozumiem, że wystarczy, że rachunek do takiej umowy
    będzie miał nagłówek typu:

    ---------------
    Rachunek z dnia XX-XX-XXXX

    Za opracowanie [tu opis dzieła] zgodnie z umową ramową o dzieło
    z dnia XX-XX-XXXX.
    ---------------

    Nie ma obowiązku numerowania takich rachunków i umów?

    Piotr

  • 2. Data: 2007-07-26 11:16:55
    Temat: Re: ramowa umowa o dzieło
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-07-2007 o 13:05:14 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > już ustnie, czyli po wykonaniu dzieła wykonawca przedstawia
    > rachunek i nie trzeba produkować innych papierów.

    IMVHO to nie będzie ramowa umowa o dzieło tylko umowa ramowa
    dla umów o dzieło. Czyli zapisujecie sobie ogólne warunki
    dla zawieranych następnie ustnych umów o dzieło.

    > Czy taka umowa ramowa ma jakieś wady?

    Tzn?

> [...]
    > z dnia XX-XX-XXXX.
    > ---------------
    >
    > Nie ma obowiązku numerowania takich rachunków i umów?

    Podstawą do wystawienia rachunku jest Ordynacja Podatkowa, dział Rachunki
    i rozporządzenie do niej - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22
    sierpnia 2005 r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty
    prolongacyjnej a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w
    rachunkach.
    Przeczytaj i bedziesz wiedział.

  • 3. Data: 2007-07-26 11:27:54
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 26-07-2007 o 13:16:55 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał:

    > Tzn?

    tzn. czy są jakieś powody z punktu widzenia rachunkowości i rozliczeń z US,
    dla których lepiej zawierać pojedyncze umowy o dzieło na piśmie

> [...]
    > sierpnia 2005 r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty
    > prolongacyjnej a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w

    Dzięki znam. ale spotykałem się często z brakiem numerowania rachunków
    do umowy o dzieło. rozumiem, że brak numeru jest niezgodny z prawem?

    Piotr

  • 4. Data: 2007-07-26 11:43:02
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-07-2007 o 13:27:54 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

    > tzn. czy są jakieś powody z punktu widzenia rachunkowości i rozliczeń z
    > US,
    > dla których lepiej zawierać pojedyncze umowy o dzieło na piśmie

    IMHO do celów dowodowych warto tak robić. Ale skoro jest umowa ramowa
    to potem IMHO wystarczy na rachunku kilkoma zdaniami napisać co i jak
    + jakiś protokół odbioru i voila.

    > Dzięki znam. ale spotykałem się często z brakiem numerowania rachunków
    > do umowy o dzieło. rozumiem, że brak numeru jest niezgodny z prawem?

    Niby tak, ale w pratyce jest furtka w rozporządzeniu do KPiR - rachunek
    podpisany przez obie strony da się podciągnąć pod 'inny dowód' zawierający
    wiarygodne dane obu stron, itd itp. - i chyba nikt się tego nie czepia
    (przynajmniej wśród kilku znajomych firm i na grupie nie słyszałem żeby
    się komuś US doczepił)

  • 5. Data: 2007-07-26 12:11:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jul 2007, PiotrB. wrote:

    > Dzięki znam. ale spotykałem się często z brakiem numerowania rachunków
    > do umowy o dzieło. rozumiem, że brak numeru jest niezgodny z prawem?

    Nie spotkałem się z przypadkiem czepiania.
    A sam takie r-ki wystawiałem i przyjmowałem :)

    pzdr, Gotfryd