  • 11. Data: 2004-12-17 17:09:43
    Temat: Re: rejestr vat
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.61.0412162204190.168@athlon> wstukał:

    > On Thu, 16 Dec 2004, ArEkPekAlSkI wrote:
    > [...]
    > Ale to co piszesz *nie zawsze* jest prawdziwe: najprostszym przykładem
    > (być może jedynym znanym :))

    Zaraz tam jedynym znanym:)) Sprawa paliwowa rozwojowa jest... :D

    --
    +++++++++++++++ O'Toole's Commentary on Murphy's Laws +++++++++++++
    ++++++++++++++++++++ Murphy was an optimist. ++++++++++++++++++++++

  • 12. Data: 2004-12-17 17:34:08
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > Chyba mylisz vat należny ze sprzedażą.
    > (to niestety powszechna choroba)
    >
    > Nie widzę powodu (nawet formalnego) by rejestrować VAT należny jako
    > sprzedaż.
    > Wystarczy jeden rejestr (WNT) by z niego wynikał tak vat należy jak i
    > naliczony.
    > Umożliwia to prawidłowe sporządzenie deklaracji VAT

    "ideologicznie" masz rację, chodzi natomiast o techniczną stronę, czego
    rzeczywiście przepisy nie regulują, więc wygodniej jest prowadzić jeden
    rejestr wspólnotowy, jednak jeżeli masz w ciągu roku jedną lub dwie operacje
    nabycia to po cholerę rejestr wspólnotowy, jeżeli możesz to wpisać do
    "normalnego" rejestru sprzedaży.nie będzie to błąd o ile wpiszesz w vat7
    prawidłowe wartości. Tu funkcjonuje też zasada : nie ważna forma, ważna
    prawidłowość wyniku, a przy sporadycznych transakcjach tak jest wygodniej i
    wydruków mniej jakby ...

  • 13. Data: 2004-12-17 19:42:18
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Dec 2004 22:09:11 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

> [...]
    > w ewidencji" :) !
    > Fakt niemożności odliczenia o niczym nie przesądza.
    > Odpowiedź jest w ustawie: ewidencja ma być tak prowadzona żeby ujmowała
    > wszystko "co jest potrzebne do prawidłowego sporządzenia deklaracji
    > VAT". Czyli podatnik musi sam sobie umieć odpowiedzieć: czy dany
    > zapis *u mnie* wpłynie na deklarację VAT ?
    > Jeśli coś jest *nie*potrzebne... to zgoda.
    > Ale to co piszesz *nie zawsze* jest prawdziwe: najprostszym przykładem
    > (być może jedynym znanym :)) kiedy zakupy "zw", 0% oraz "np" *wpływają*
    > na deklarację jest rozliczenie strukturą zakupów...

    To nie rzecz w tym co wplynie a co nie. Wiadomo, nawet paliwa do
    samochodow nie spelniajacych wzoru wiadomego nie wrzucisz w zakupy vat ,
    tyle ze osobna ewidencje wygodnie miec , bo informacja o kwocie podatku
    naliczonego od paliw nie podlegajaca odliczeniu wpisujesz gdzies tam na
    koncu vatu7. A o% i zw zgadza sie. Przyznaje, ze bardziej odnosilem sie do
    przypadkow wogole z vatem nie zwiazanych, bo przedmowca pytal nawet o
    ujecie list plac, amortyzacji itp.itd.
    zdrowka
    Ars

  • 14. Data: 2004-12-17 20:04:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:opsi53osyfhb78lk@news.onet.pl> wstukał:

    [...]
    > Wiadomo, nawet paliwa do samochodow nie spelniajacych wzoru wiadomego nie
    > wrzucisz w zakupy vat , tyle ze osobna ewidencje wygodnie miec

    A podasz zalety prowadzenia *osobnej* ewidencji?

    --
    MF98510 PSP provides information that should be reviewed before +++
    +++++++ Installing new systems or hardware devices. Information in

  • 15. Data: 2004-12-17 21:18:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > A podasz zalety prowadzenia *osobnej* ewidencji?

    Trudniej się połapać kontrolerom.

  • 16. Data: 2004-12-18 00:41:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2004, ArEkPekAlSkI wrote:
    [...]
> [...]
    > + ewidencje wygodnie miec , bo informacja o kwocie podatku naliczonego od paliw
    > + nie podlegajaca odliczeniu wpisujesz gdzies tam na koncu vatu7.

    Hm.... no to prawdę mówiąc skoro są "potrzebne do prawidłowego
    wypełnienia deklaracji" niewątpliwie powinny być w ewidencji :)
    nie *tylko* ze względu na wygodę...

    [...]
    > + Przyznaje, ze bardziej odnosilem sie do przypadkow wogole z vatem
    > + nie zwiazanych, bo przedmowca pytal nawet o ujecie list plac, amortyzacji

    Zgoda, zgoda.
    Ja się awanturowałem właśnie o formę opisu zależności (tylko) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)