  • 21. Data: 2006-05-17 19:59:15
    Temat: Re: renciści a ZUS z działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 May 2006, Prusak wrote:

    > Moze nie jasno sie wyrazilem. Czy procz skladek z etatu placa takze wszystkie
    > skladki z prowadzonej dzialalnosci gospodarczej? I czy ma jakies znaczenie na
    > jaka czesc etatu pracuje sie? Pytam sie, bo nie wiem tego.

    Nie liczy się "część etatu", liczy się ile zarabia.
    Może pracować na jedną ósmą etatu, grunt żeby zarobek brutto przekroczył
    minimalną pensję (nie pamiętam jak to się oficjalnie teraz nazywa,
    w każdym razie ~900zł).
    To nie znaczy że wystarczy żeby tyle mieć "pensji zasadniczej" - można
    się naciąć np. przy chorobowym (75%).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2006-05-18 05:45:07
    Od: Prusak <p...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote in

> [...]
    > w każdym razie ~900zł).
    > To nie znaczy że wystarczy żeby tyle mieć "pensji zasadniczej" - można

    Rozumiem, ze jezeli ktos pracuje na etat i zarabia powyzej minimalnej pensji
    (i to dosc znacznie) i dodatkowo prowadzi dzialalnosc gospodarcza, to placi z
    dzialalnosci gospodarczej tylko skladke zdrowotna? Tak?

    Pozdrawiam
    Prussak