  • 1. Data: 2006-05-12 21:19:43
    Temat: Urząd Skarbowy zwrócił nadpłacony podatek
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Witam,
    mimo podania w NIP-3 numeru konta bankowego, urząd skarbowy dokonał zwrotu
    nadpłaty podatku na adres...
    Czy US postąpił prawidłowo? Na jakiej podstawie US tak własnie zrobił ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net http://warszawa.grupy.waw.pl

  • 2. Data: 2006-05-13 02:17:59
    Temat: Re: Urząd Skarbowy zwrócił nadpłacony podatek
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > nadpłaty podatku na adres...
    > Czy US postąpił prawidłowo? Na jakiej podstawie US tak własnie zrobił ?

    Nie.

    Napisz pismo do ZUS o zwrot potrąconej opłaty i powołaj się na złożony NIP-3

  • 3. Data: 2006-05-13 05:16:39
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 21:17:59 -0500, witek napisał(a):

    > Nie.
    >
    > Napisz pismo do ZUS o zwrot potrąconej opłaty i powołaj się na złożony NIP-3

    A co ma ZUS do podatków ?? ;))

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 4. Data: 2006-05-13 05:43:40
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Mieczysław wrote:

    > A co ma ZUS do podatków ?? ;))

    Noo, eee tego ten. Może odda.

  • 5. Data: 2006-05-14 09:54:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    > Nie.
    >
    > Napisz pismo do ZUS o zwrot potrąconej opłaty i powołaj się na złożony NIP-3

    a może jednak jest jakiś zapis, że trzeba w PIT wpoisać gdzieś, że podatek
    chce się na konto ?

  • 6. Data: 2006-05-14 17:10:51
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > a może jednak jest jakiś zapis, że trzeba w PIT wpoisać gdzieś, że podatek
    > chce się na konto ?

    Nie ma.
    Jeśli na NIP-3 jest nr konta, to US musi zwrócić na to konto.

    ja zawsze co roku wpisuję"zwrot na konto zgodnie z deklaracją NIP-3",
    żeby paniusiom przypomnieć".

    Kiedyś pani mi powiedziała, że to nie jest lista pobożnych życzeń i
    kazała wykreślić. Więc od tego czasu wpisuję i od razu skreślam i taki
    oddaję. Za każdym razem mam radochę jak jej się piana na ustach toczy.

  • 7. Data: 2006-05-15 06:28:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    witek wrote:

    > Napisz pismo do ZUS o zwrot potrąconej opłaty i powołaj się na złożony
    > NIP-3

    I naklej na to pismo znaczek opłaty skarbowej za bodajże 5 zł. Tych 5
    PLN nikt ci nie zwróci, więc najpierw policz czy warto.

  • 8. Data: 2006-05-15 22:09:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 May 2006, jureq wrote:

    > I naklej na to pismo znaczek opłaty skarbowej za bodajże 5 zł. Tych 5
    > PLN nikt ci nie zwróci, więc najpierw policz czy warto.

    Mi się od dawna wydaje iż pobieranie opłaty przy uzasadnionych
    wnioskach i zażaleniach jest zwykłą kradzieżą: to obywatelowi
    w takim przypadku powinno przysługiwać wynagrodzenie za stracony
    czas. Ale co robić :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-05-16 16:18:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 May 2006 00:09:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > wnioskach i zażaleniach jest zwykłą kradzieżą: to obywatelowi
    > w takim przypadku powinno przysługiwać wynagrodzenie za stracony

    W ustawie o opłacie skarbowej są wyjątki.

  • 10. Data: 2006-05-16 16:29:29
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 21:17:59 -0500, witek napisał(a):

    > Napisz pismo do ZUS o zwrot potrąconej opłaty i powołaj się na złożony NIP-3

    Pismo napisałem, a że akurat podjechał autobus, który jedzie pod US
    pojechałem. Do odpowiedniego okienka nikt nie czekał, więc powiedziałem o
    co chodzi.
    Okazało się, że mój NIP-3 który składałem w styczniu 2004 (2 lata temu) z
    nr konta... nie został wprowadzony, tj. nr plastikowego dowodu osobistego
    jest w systemie, nr rachunku nie ma.
    Pani kierownik z Ewidencji Podatnika zeszła do mnie z góry, przeprosiła
    mnie i sama zaproponowała, że aby ominąć tę całą biurokrację, odda mi 7 zł
    z własnej kieszeni. Trochę głupio mi było wziąć, ale była stanowcza.

    Tak przy okazji potwierdzam, ze w przypadku podania w NIP-3 nr rachunku
    osobistego wszelkie zwroty US kieruje na ten właśnie rachunek. Jeśli
    podatnik nie chce zwrotu na rachunek - musi złożyć NIP-3 z zaznaczonym X w
    odpowiedniej kratce REZYGNACJA.
    jeśli ktoś ma podany w NIP-3 rachunek a jednorazowo chce zwrot na adres...
    nic z tego, notatki w polu "uawagi" nie są wiążące dla US.