  • 1. Data: 2006-03-08 17:29:50
    Temat: rozliczenie programu dla firmy z USA
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Witam,

    Napisalem w 2005 roku program dla pewnej firmy z USA wraz z przeniesienie
    praw autorskich. Oczywiscie dokument (umowa) to pismo w jez. angielskim,
    ktore sformulowal zleceniodawca glownie zawierajace co ja zobowiazuje sie
    zrobic w ramach umowy, ze kod zrodlowy dla nich itd. W mysl polskiego prawa
    to nie jest ani umowa o dzielo ani zlecenie. Kwota jednak jest na koncie
    (bank ma dowod) i powiedzmy ze dosyc spora. Musze (teor.) i chce wykazac to
    w rocznym rozliczeniu, ale nie mam pojecia jak :/ Mysle ze powinienem
    potraktowac to jako umowa o dzielo i jako ze przekazuje prawa i wylacznosc
    to koszty przychodu 50% i od tego podatek dochodowy (19% lub 30%) ? Tylko
    czy czasem nie powinienem zrobic tego do 20-go dnia nast. miesiaca po
    otrzymaniu kasy? Jak ew. inaczej to rozliczyc oczywiscie aby bylo
    korzystniej? Czy czasem nie musze placic tez VAT???

    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-03-08 22:00:08
    Temat: Re: rozliczenie programu dla firmy z USA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Mar 2006, Marcin wrote:

    > ktore sformulowal zleceniodawca glownie zawierajace co ja zobowiazuje sie
    > zrobic w ramach umowy, ze kod zrodlowy dla nich itd. W mysl polskiego prawa
    > to nie jest ani umowa o dzielo ani zlecenie.

    Tak patrząc na oko to wychodzi "dzieło". Dlaczego nie ?

> [...]
    > czy czasem nie powinienem zrobic tego do 20-go dnia nast. miesiaca po
    > otrzymaniu kasy? Jak ew. inaczej to rozliczyc oczywiscie aby bylo

    Nie wiem.

    > Czy czasem nie musze placic tez VAT???

    W sumie do tego chciałem poddać pod dyskuję: założywszy że miałby być
    VAT, to wynosiłby on 0%. Kto przeciw ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)