  • 11. Data: 2011-04-02 06:35:18
    Temat: Re: rozliczenie ze zmarłym mężem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Apr 2011, r...@k...pl wrote:

    > A nawet jeżeli nie uda się w tym czasie, to można wnioskować o wznowienie
    > postępowania w związku z nowymi dokumentami.

    ...ale przecież pomysł wspólnego rozliczenia nie wynika z dokumentów.
    Wznowić będzie mogła, ale na starych zasadach (znaczy: brak wyboru
    wspólnego rozliczania)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-04-02 14:15:44
    Od: maurepass <m...@o...pl>

    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
    Dzisiaj otrzymaliśmy PITa z dochodami ojca ( a ja w piątek wysłałem pisemko
    ponaglające).
    Parząc po datach to i w ZUSie im torszkę zeszło i listonosz się nie
    śpieszył.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2011-04-04 17:15:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 2 Apr 2011 08:35:18 +0200, w <Pine.WNT.4.64.1104020833580.2528@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > ...ale przecież pomysł wspólnego rozliczenia nie wynika z dokumentów.
    > Wznowić będzie mogła, ale na starych zasadach (znaczy: brak wyboru
    > wspólnego rozliczania)

    A wspólnego rozliczenia ze zmarłym współmałzonkiem dokonuje podatnik czy US?

  • 14. Data: 2011-04-04 17:47:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/4/2011 12:15 PM, r...@k...pl wrote:
    > A wspólnego rozliczenia ze zmarłym współmałzonkiem dokonuje podatnik czy US?

    US.
    Formalizm polega na tym, ze drugi małżonek składa wspolny pit-37, ktory
    jest traktowany jako informacja dla US, ale to US sam z siebie wydaje
    decyzje o wyliczonym podatku.
    Mysle, ze info co nalezy po za pit-37 zlozyc w us, to mozna bezpiecznie
    zapytac nawet babcie klepiace w klawiature w okienku w us.

  • 15. Data: 2011-04-04 18:30:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > US.
    > Formalizm polega na tym, ze drugi małżonek składa wspolny pit-37,
    > ktory jest traktowany jako informacja dla US, ale to US sam z siebie
    > wydaje decyzje o wyliczonym podatku.

    Witek, coś chyba mieszasz. Może kiedyś tak było, ale teraz?
    Na jakiej podstawie?
    Przecież wystarczy rozliczenie wg pit37 ze wskazaniem
    typu rozliczenia (pierwsze kratki w PIT).
    Ta mozliwość jest zapisana w ustawie i US nie ma za bardzo miejsca
    na wydawanie jakichs decyzji. Oba sposoby rozliczenia ze zmarłym są tam
    ujęte
    (jak umrze w ciągu roku i po roku podatkowym ale przed złożeniem zeznania)

  • 16. Data: 2011-04-04 19:01:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/4/2011 1:30 PM, cef wrote:

    > Witek, coś chyba mieszasz.

    Możliwe :)

    > Może kiedyś tak było, ale teraz?
    > Na jakiej podstawie?

    art 104 ordynacji podatkowej

    Art. 104. § 1. Jeżeli spadkodawca był podatnikiem podatku dochodowego od
    osób fizycznych, organ podatkowy informuje spadkobierców, na podstawie
    posiadanych danych, o wysokości dochodu lub przychodu spadkodawcy oraz o
    wysokości wpłaconych zaliczek na podatek lub podatku, podając
    równocześnie przypadającą do zapłacenia kwotę podatku lub kwotę nadpłaty.

> [...]
    > ujęte
    > (jak umrze w ciągu roku i po roku podatkowym ale przed złożeniem zeznania)

    no właśnie nie jestem do końca przekonany czy złożenie pi37 konczy
    sprawe, czy dopiero ją zaczyna.

    Być może gdzieś to jest zapisane w jakichś rozporządzeniach itp itd.

    W kazdym razie na pewno pit-37 nalezy zlozyc, wpłacić ile tam trzeba,
    ale nie zdziwic się jeśli z US coś potem jeszcze przyjdzie w formie decyzji.

  • 17. Data: 2011-04-04 19:43:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > art 104 ordynacji podatkowej

    > no właśnie nie jestem do końca przekonany czy złożenie pi37 konczy
    > sprawe, czy dopiero ją zaczyna.

    Hmm, tak bym o tym nie pomyślał, że złożenie pit może być "początkiem".
    Może ktoś, kogo dotknął ten przypadek, coś napisze.

  • 18. Data: 2011-04-05 14:19:09
    Od: maurepass <m...@o...pl>

    Dnia 04.04.2011 cef <c...@i...pl> napisał/a:

    > Hmm, tak bym o tym nie pomyślał, że złożenie pit może być "początkiem".
    > Może ktoś, kogo dotknął ten przypadek, coś napisze.

    Jeśli sie nikt wcześniej nie znajdzie, to ja opiszę jak to wyglądało