  • 1. Data: 2006-02-05 07:45:04
    Temat: samochód dla osoby niepełnosprawnej odliczenia od podatku
    Od: "Alicja" <a...@a...pl>

    Witam,

    W listopadzie kupiłam uzywany samochód, którego glówną włascicielką jest mama
    posiadająca 1 grupę inwalidzka i mam parę pytań:

    1. Zaplacilismy przy zakupie 2% od wartosci samochodu podatek od czynnosci
    cywilno-prawnych. Po fakcie dowiedzialysmy ze ponoc powinnysmy byly zaplacic
    tylko 1%. W jaki formalny sposob sie zwrocic o zwrot tego podatku ?

    2. Ponoc przysluguja jakies odliczenia za rok 2005 za wydana benzyne na poczet
    dowozu osoby niepelnpsprawnej do lekarza i na zabiegi rehabliltacyjne. Czym
    trzeba sie wylegitymowac (faktury, rachunki) aby byla podastawa do odliczenia.

    Jakby cos to mialo ulatwic mama ma juz wyrobiona karte parkingowa osoby
    niepelnosprawnej.

    pozdrawiam,

    Alicja

  • 2. Data: 2006-02-07 10:15:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Feb 2006, Alicja wrote:

    > Witam,
    >
    > W listopadzie kupiłam uzywany samochód, którego glówną włascicielką jest mama

    Ups... ale ja myślałem że właścicielem zostaje ten kto kupuje.
    Spójność zdania mi się rozjechała :)

    Na samo odliczenie nic nie powiem.
    Co do PCC - jak do każdej deklaracji można złożyć korektę.
    Wypełnia się normalny druk PCC, wielkim tekstem maluje u góry
    K O R E K T A
    :)
    i składa razem z *obowiązkowym* pisemnym wyjaśnieniem dlaczego
    trzeba było korygować. Coś w stylu "ze względu na błąd w wysokości
    stawki...".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)