  • 1. Data: 2002-03-13 08:33:12
    Temat: samochod firmowy prywatnie...
    Od: "ppp" <p...@p...onet.pl>

    witam...
    prosze - wyjasnijcie mi to raz a dobrze:
    mam auto kombi kupione w salonie, zarejestrowane jako ciezarowe (kratka)...
    prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza... jest to moj jedyny
    samochod.
    z tego co mi wiadomo, jesli jest to autko z homologacja na firme - nie musze
    prowadzic ewidencji przebiegu pojazdu. nie ukrywam jednak, ze auto jest
    uzywane takze w celach prywatnych.
    i teraz sa rozne opinie co do wliczania sobie paliwa, napraw i innych takich
    w koszty:
    1. odliczam wszystko w 100% - bo to auto na firme
    2. odliczam np. 75% kosztow - bo to moj jedyny samochod i jednak czasem
    wyruszam nim tez na ryby :)
    3. prowadze "karte drogowa" gdzie spisuje stany licznika porzed wyjadami
    (<-- to jest najciekawsze)
    jak to w koncu jest????

  • 2. Data: 2002-03-13 08:46:49
    Temat: Re: samochod firmowy prywatnie...
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Użytkownik ppp <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6n2vb$fa8$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > wyruszam nim tez na ryby :)
    > 3. prowadze "karte drogowa" gdzie spisuje stany licznika porzed wyjadami

    Wersja nr 1 - odliczasz wszystko w 100%.
    Udowodnienie przez U.S. tego, że używasz samochód dla celów prywatnych jest
    niemal niemożliwe - oczywiście jeśli się nie przyznasz - na rybach możesz
    np. załatwiać sprawy z kontrachentem, a w niedziele, w kościele - sprawy
    darowizny...