    From: "Magdalena" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: samochód prywatny w sp. z o.o. jeszcze raz
    Date: Wed, 5 Mar 2003 22:10:37 +0100

    daję w nowym wątku, bo tamta wiadomość juz zniknęła była.

    > Jak zwrócić udziałowcowi sp. z o.o. (nie zatrudnionemu w spółce) koszty
    > przejazdów prywatnym samochodem do klientów??
    > - Czy można mu wypłacić ryczałt samochodowy? (wydaje mi się że nie)
    > - umowa użyczenia? (jak powinna wyglądać, wspólnik poza tym nie prowadzi
    > działalności gosp.)

    Coś sama wymysliłam, może ktoś z grupy powie o słabych stronach tego
    rozwiązania.
    Spisujemy jako spółka umowę najmu samochodu za jakąś opłatę (niezbyt dużą,
    chodzi o rzeczywistą potrzebę używania samochodu, a nie wyprowadzania
    pieniędzy z firmy), opłata ta, jak i koszty zakupu benzyny (oczywiście w
    cenach brutto) jest dla nas KUP.
    Udziałowiec (nie prowadzi dz. gosp.) zgłasza, że chce się ryczałtowo
    opodatkować na okoliczność wynajmu i płaci od tych przychodów zaliczkę na
    PDOF 8,5%.

    Czy widzicie słabe strony tego rozwiązania?? Może Maddy się wypowie??

    Imienniczka Maddy - Magdalena Piwowarczyk