  • 1. Data: 2004-08-25 12:50:41
    Temat: składka na ZUS
    Od: "Pawel" <p...@w...nu>

    Witam,

    Prosiłbym o informacje jak wygląda sprawa z płaceniem do ZUSu jeżeli jest
    sie zatrudnionym na 1/2 etatu i rpowadzi własną działalnosć gospodarczą.
    Wiem że musze zapłacić skłądke ubezpieczenia zdrowotnego, ale niewiem w
    jakim zakresie mam płacić reszte ZUS-u jako prowadzący działalnosć
    gospodarczą.

    Pozdr.
    Paweł

  • 2. Data: 2004-08-25 13:00:29
    Temat: Re: składka na ZUS
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Pawel wrote:
> [...]
    > Wiem że musze zapłacić skłądke ubezpieczenia zdrowotnego, ale niewiem w
    > jakim zakresie mam płacić reszte ZUS-u jako prowadzący działalnosć

    Nie jest ważna wielkość etetu, ale kwota wypłaty brutto - musi być
    większa od płacy minimalnej: dziś 824 zł. Wtedty od DG płacisz tylko
    składkę na ub. zdrowotne.

    Kuba

  • 3. Data: 2004-08-25 13:02:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, Pawel wrote:

> [...]
    >+ sie zatrudnionym na 1/2 etatu i rpowadzi własną działalnosć gospodarczą.

    Nikogo nie interesuje (ZUSu też) na jaki ułamek etatu pracujesz,
    za to wszystkich (ZUSu nie wyłączając) - ile zarabiasz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nastawiony że znowu wysłucha komentarza w stylu:
    - o "dochodzeniach śledczych" :))

  • 4. Data: 2004-08-25 13:04:08
    Od: "Pawel" <p...@w...nu>

    > Nie jest ważna wielkość etetu, ale kwota wypłaty brutto - musi być
    > większa od płacy minimalnej: dziś 824 zł. Wtedty od DG płacisz tylko
    > składkę na ub. zdrowotne.

    A co w przypodaku jeżeli jest mniejsza - czy płacę wtedy całą skądkę ZUS czy
    może tylko odpowiednio proporcjonalną część np 50%.

    Pozdr.
    Paweł

  • 5. Data: 2004-08-25 14:18:38
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Pawel wrote:

    > A co w przypodaku jeżeli jest mniejsza - czy płacę wtedy całą skądkę ZUS czy
    > może tylko odpowiednio proporcjonalną część np 50%.

    Płacisz całość.
    Masz tylko inne wyjście: przyjąć umowę zlecenie na dowolną kwotę z
    odprowadzaniem wszystkich składek ZUS. Do końca roku to działa i zwalnia
    z ZUS (poza ub.zdr.) w DG.

    Kuba