  • 1. Data: 2004-08-25 12:58:43
    Temat: Plany składek ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/2.html?numer=1275&
    dok=1275.2.3.2.8.3.0.1.htm
    ++++
    – właœciciele małych firm zostanš podzieleni na 9 grup – w zależnoœci od
    dochodu będš opłacać składki na ZUS od podstawy wynoszšcej od 60 proc. do
    180 proc. przeciętnego wynagrodzenia,
    ---

    Nie wiem jaki cel przyświecał ustawodawcy, chyba tylko uniknięcie
    zarzutu że "ZUS to podatek wg skali" :] ale rozwiązanie wyglada na
    idiotyczne. Będzie się opłacało "zarobić parę złotych mniej aby nie
    wpaść na następny ząbek składki".
    Komentarzy o szarej strefie (I PR, dziś rano) nawet szkoda cytować
    (bo oczywiste).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 2. Data: 2004-08-25 13:08:00
    Temat: Re: Plany składek ZUS
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):
> [...]
    > wpaść na następny ząbek składki".
    > Komentarzy o szarej strefie (I PR, dziś rano) nawet szkoda cytować

    Nie przejmuj się, zatrudnicie się nawzajem z kolegą i będzie płacić zus
    od 800 zł.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-25 14:13:54
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    podobne do obecnych 'przymiarki' podwyzszenia ZUS powodują u mnie nerwową
    drżączkę i niekontrolowany potok myśli niecenzuralnych ;) Czy naprawdę nikt
    w rządzie nie zdaje sobie sprawy a tego, że takie posunięcie wymusi na
    większości małych przedsiębiorców likwidację działalności, ustawienie się w
    kolejce po zasiłek, albo skok w szarą strefę ?
    Nie tak miało być!!!
    weronika
    "Pewnik: Nie ma pewnika dla podatnika";)

  • 4. Data: 2004-08-25 14:25:04
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-08-25 15:08, Użytkownik Samotnik napisał :
    > Nie przejmuj się, zatrudnicie się nawzajem z kolegą i będzie płacić zus
    > od 800 zł.

    ale w zamierzeniach "planu Hausnera" było, że przy "zbiegu ubezpieczeń"
    płacisz nie jak teraz wybierając lub z etatu ale od większej podstawy.

    andy_nek

  • 5. Data: 2004-08-25 14:26:42
    Od: kuba <S...@k...onet.pl>

    weronika wrote:

> [...]
    > na większości małych przedsiębiorców likwidację działalności, ustawienie
    > się w kolejce po zasiłek, albo skok w szarą strefę ?

    A po co nam male przedsiebiorstwa?
    Mamy wolne granice,prawie bezclowy import wszystkiego z UE.
    W supermarkecie tez prawie wszystko da sie kupic.Na co wiec potrzebna jest
    jakas produkcja malych firm?
    Kto nastepny do zjadania wlasnego ogona?

  • 6. Data: 2004-08-25 14:54:59
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Aug 2004 16:26:42 +0200, w <cgi7i6$6e0$1@news.onet.pl>, kuba
    <S...@k...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > jakas produkcja malych firm?
    > Kto nastepny do zjadania wlasnego ogona?

    Z ciekawości -- jesteś głupi czy tylko takiego udajesz? :o

  • 7. Data: 2004-08-25 15:27:17
    Temat: Re: Plany skladek ZUS
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/25/2004 4:13 PM, weronika wrote:

> [...]
    > większości małych przedsiębiorców likwidację działalności, ustawienie się w
    > kolejce po zasiłek, albo skok w szarą strefę ?

    Kto studiuje klasyków marksizmu ten wie, że sprawy idą w dobrym kierunku
    - należy dać odpór szumowinom NEP-u!

    Ustawa o swobodzie:

    Art. 103.

    Państwo stwarza, z poszanowaniem zasad równości i konkurencji, korzystne
    warunki dla funkcjonowania i rozwoju mikroprzedsiębiorców, małych i
    średnich przedsiębiorców, w szczególności przez:
    [...]
    2) wspieranie instytucji umożliwiających finansowanie działalności
    gospodarczej na dogodnych warunkach w ramach realizowanych programów
    rządowych;

    Państwo wspiera ZUS i MF, by te mogły wspierać mikrofirmy "w ramach
    realizowanych programów rządowych", takich np. jak podwyższenie składki ZUS.

    Art. 7.

    Państwo udziela przedsiębiorcom pomocy publicznej na zasadach i w
    formach określonych w odrębnych przepisach, z poszanowaniem zasad
    równości i konkurencji.

    Np. poprzez właściwe zagospodarowanie ich środków na przyszłe emerytury.

    Art. 8.

    1. Organy administracji publicznej wspierają rozwój przedsiębiorczości,
    tworząc korzystne warunki do podejmowania i wykonywania działalności
    gospodarczej, w szczególności wspierają mikroprzedsiębiorców oraz małych
    i średnich przedsiębiorców.

    Np. przez podwyższenie składki ZUS.

    2. Organy administracji publicznej, które wdrażają programy pomocowe w
    rozumieniu przepisów o dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej
    dla przedsiębiorców, przekazują drogą elektroniczną informacje o
    warunkach i formach udzielanej pomocy ministrowi właściwemu do spraw
    gospodarki, który je gromadzi i udostępnia na stronie internetowej.

    A jeżeli ktoś nie ma "drogi elektronicznej"? - może tak nowelizację, o
    obowiązku zakupu impulsów od pupilka TPSA? I nowelizację o możliwości
    wliczenia w koszty tych impulsów i nowelizację o możliwości wliczenia w
    koszty szkolenia na temat możliwości wliczenia i warunków możliwości
    odliczenia i terminu odliczenia w funkcji daty faktury i warunków
    niemożliwości odliczenia i wliczenia? Konieczna będzie nowelizacja o
    egzaminach, uprawnieniach i koncesjach dot. firm szkoleniowych -
    oczywiście muszą to być firmy zakładane przez byłych (i obecnych)
    pracowników MIN FIN, którzy uzyskali koncesje po przejściu weryfikacji i
    zdaniu egzaminu przed radą nadzorczą lokalnej elektrociepłowni, czyli
    źródła mocy.

    Art. 6.

    1. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej
    jest wolne dla każdego na równych prawach, z zachowaniem warunków
    określonych przepisami prawa.

    Więc po co definiuje się rozmiar przedsiębiorstwa, skoro wszyscy mają
    równe prawa?

    Art. 11.

    Organy administracji publicznej są zobowiązane do załatwiania spraw
    przedsiębiorców bez zbędnej zwłoki.

    Więc jeżeli ktoś nie jest przedsiębiorcą, to jego sprawy załatwia się ze
    zbędną zwłoką?
    Czy jeżeli organ nie jest "administracją publiczną" ma prawo do zbędnej
    zwłoki?

    Art. 4.

    1. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna
    i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa
    przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu działalność
    gospodarczą.

    Cyli, że w rozumieniu innej ustawy osoba prawna/fizyczna, wykonujaca
    działalnośc gospodarczą może nie być przedsiębiorcą? A kim niby? Kosmitą?

    Weroniko! Oni z nas po prostu wała robią!

    Zamierzam oferować cykl szkoleń dla mikrofirm.

    Np. nauka zachowań pracownika zatrudnionego na czarno w czasie kontroli,
    ćwiczymy:
    - wszedłem tu tylko na chwilę, napić się wody i zaraz wychodzę, a ten
    kożuch nie jest mój.

    Nauka zachowań asertywnych przy wizycie kontroli, ćwiczymy przez
    powtarzanie, głośno i wyraźnie, zdecydowanie wymachując np. myszą
    komputerową:
    - co ty mi tu k.... chcesz od szefa!

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-08-25 15:38:09
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    <ciach>
    Uff... Tlumiona frustracja?

    A w ogole pomijajac zgodnosc obowiazku ZUS z konstytucja, to ciekawi mnie
    procentowe okreslenie stawek chorobowych i zdrowotnych - czyli, ze co -
    bogatsi bardziej chorowici sa?;-)

    Czy np. obciazaine emerytow skladkami, tez fajne... Ale stop, to nie
    pl.soc.polityka;-)

    Rownie zfrustrowany
    LG

  • 9. Data: 2004-08-25 16:08:02
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Aug 2004 17:38:09 +0200, w <cgic03$st6$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Lukasz
    Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A w ogole pomijajac zgodnosc obowiazku ZUS z konstytucja, to ciekawi mnie
    > procentowe okreslenie stawek chorobowych i zdrowotnych - czyli, ze co -
    > bogatsi bardziej chorowici sa?;-)

    Nie, ale bardziej korzystają z ubezpieczenia. Tzn. więcej tracą, gdy chorują ;)

  • 10. Data: 2004-08-25 17:01:48
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <a...@k...wp.pl> napisal(a):

    > ale w zamierzeniach "planu Hausnera" było, że przy "zbiegu ubezpieczeń"
    > płacisz nie jak teraz wybierając lub z etatu ale od większej podstawy.

    No to kicha. :(