  • 1. Data: 2004-08-25 05:54:55
    Temat: Otwieranie DG - pytanie lajkonika
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam grupowiczow!!

    Rozpoczynam dzialalnosc gospodarcza - konkretnie otwieram sklep. Aby go
    otworzyc kupuje na wlasnosc "lokal" z plyty obornickiej.

    Czy moge w jakis sposob wrzucic ten zakup w koszta ??
    Jesli tak, to czy musze kupic lokal po rozpoczeciu dzialalnosci czy moge
    kupic przed i jakos to odliczyc w kpir ??

    WIELKIE dzieki za odpowiedzi !

    Pozdro, Wojtas

  • 2. Data: 2004-08-25 09:12:40
    Temat: Re: Otwieranie DG - pytanie lajkonika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, Wojtas wrote:
    [...]
    >+ Jesli tak, to czy musze kupic lokal po rozpoczeciu dzialalnosci czy moge
    >+ kupic przed i jakos to odliczyc w kpir ??

    Abstrahując od samego "wliczenia jakoś w KUP" (jak na mój gust bez
    amortyzacji się nie obejdzie, ale ja się nie znam na płycie obornickiej
    i czy to może poniżej 3500 zł wyjść ;)) to polecam zwrócenie uwagi na
    to, iż zupełnie prawidłowa odpowiedź (IMHO właśnie brzmi literalnie:
    "możesz") a odpowiedź na pytanie "czy mi to się opłaca" (IMHO: literalnie
    brami "zależy", a zależy m.in. od tego kiedy i jak chcesz zamknąć DG :>)
    to mogą być diametralnie różne odpowiedzi !
    Załóżmy sobie dywagacyjnie, że skoro chcesz żyć ze sklepu to musi mieć
    on jakieś "normalne" obroty. A to oznacza wejście w VAT.
    Zaś zakup "przed rozpoczęciem DG" oznacza niemożność odliczenia VAT.
    Czyli jesteś "do tyłu" o cały VAT, nawet jeśli DG ma trwać krótko
    to w najgorszym przypadku należy ci się "pożyczka w wysokości VAT" od
    szanownego Skarbu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)