  • 1. Data: 2004-08-25 11:12:03
    Temat: Faktury i terminy - powtórka z rozrywki..
    Od: "Al Araf" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prowadzę DG i mam KPiR + VAT.
    Mam problem z datami jakie należy wpisać w KPiR i rejestrze VAT. Wiem, że
    ten problem przewijał się wielokrotnie na grupie, ale nie zawsze znajdowałem
    jednoznaczną odpowiedź.

    Poproszę o podanie poprawnych odpowiedzi i najchętniej podstawę prawną.

    1) Faktura za telefon komórkowy
    a) data wystawienia faktury
    b) data sprzedaży
    c) data otrzymania faktury
    d) termin płatności
    e) faktyczny termin płatności (data operacji)
    f) faktyczny termin płatności (data zaksięgowania operacji)
    Data zdarzenia w KPiR:___
    Data obowiązku VAT:___

    2) Faktura zakupu towarów handlowych (płatne gotowką)
[...]

    3) Faktura zakupu towaru stanowiącego koszt firmy (płatne gotowką)
[...]

    4) Faktura zakupu towarów handlowych z odroczonym terminem płatności (45 dni
    od daty wystwienia)
[...]

    5) Faktura sprzedaży z odroczonym terminem płatności (45 dni od daty
[...]

    6) Faktura sprzedaży z odroczonym terminem płatności (7 dni od daty
    wystwienia) i nie zapłacona przez klienta w terminie.

  • 2. Data: 2004-08-25 12:27:26
    Temat: Re: Faktury i terminy - powtórka z rozrywki..
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, Al Araf wrote:

    >+ Prowadzę DG i mam KPiR + VAT.

    ...dla ułatwienia mamy sobie wylosować że VAT rozliczasz
    kwartalnie zaś koszty dochodowego - kasowo, tak ? ;)
    Znaczy: podałeś co nieco, ale nie wszystko !!
    Swoją drogą, będzie ciekawe podsumowanie... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-26 21:36:14
    Od: "Al Araf" <a...@W...gazeta.pl>

    > ....dla ułatwienia mamy sobie wylosować że VAT rozliczasz
    > kwartalnie zaś koszty dochodowego - kasowo, tak ? ;)
    > Znaczy: podałeś co nieco, ale nie wszystko !!
    > Swoją drogą, będzie ciekawe podsumowanie... :)

    VAT rozliczam miesięcznie, co miesiąc wysyłam VAT-7. Nie mam kasy fiskalnej,
    bo nie osiagnąłem jeszcze odpowiedniego obrotu.

  • 4. Data: 2004-08-26 22:28:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Aug 2004, Al Araf wrote:
    [...]
    >+ VAT rozliczam miesięcznie

    ...to jeszcze koszty: kasowo czy memoriałowo ?
    Zeznaję iż odpowiedzi na "właściwe" pytanie sam jestem ciekaw... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)