    From: "Pat" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: spadek - kiedy podatek?
    Date: Thu, 30 Oct 2003 06:45:49 +0100

    Witam,
    Mam postanowienie o nabyciu spadku.
    Jest to udzial w nieruchomosci (dom+dzialka).
    Natomiast praktycznie jest to tylko prawo gdyz nie moge
    korzystac w zaden sposob z tej nieruchomosc (piekna historia w najblizszej
    rodzinie)
    Na odwrocie postanowienia mam informacje ze w ciagu miesiaca od dnia
    przyjecia spadku mam obowiazek zlozyc zeznanie podatkowe w US.
    Czy oznacza to ze juz teraz (bez przeprowadzenia "fizycznego" podzialu)
    place podatek?
    W jakiej wysokosci? Wartosc nieruchomosci to okolo 400tys, moj udzial to
    1/4.
    Wiem ze w przypadku spadku bedacego domem/mieszkaniem mozna uniknac placenia
    podatku,
    ale pod warunkiem ze nie ma sie innego mieszkania. Niestety mam mieszkanie
    dzieki za wszystkie uwagi
    pozdrawiam