  • 21. Data: 2009-04-29 12:12:17
    Temat: Re: [spamik] Nowy program do faktur itp.
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

    > -

    > Zajrzyj do zeszłotygodniowego wątku pod tytułem "Moge miec 50% kosztow
    > uzyskania przychodu ?"

    Ktory z 80 postow ? :)

    Chodzi ci o pomysl z zamknieciem dg i robieniem na umowy ? Toz bym sie
    zblaznil w oczach potencjalnych klientow.

    czy o to :
    "A szczególnie warto zauważyć, że przychody z przekazania praw
    majątkowych, w przypadku kiedy nie są zaewidencjonowane jako wartości
    niematerialne i prawne, nie zalicza się do przychodów z DG!
    "

    ja nie przekazuje praw tylko udzielam licencji.

    Nie moge teraz wszystkich postow czytac, nakieruj troche

  • 22. Data: 2009-04-29 12:41:09
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    o to chodzi chyba:

    > Na to wychodzi :)

    Czyli w przypadku robienia softu na licencje
    wynagrodzenia 10 podwykonawców będą stratą z DG,
    za to z praw autorskich będzie piękny przychód z 50% KUP :-)

    wyjasnilbys na chlopski rozum w jaki sposob lopatologiczni emialbym to
    ksiegowac i czy aby na 1000% jest to sprawdzone i nikt sie nie przyczepi

    pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-04-29 13:22:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-04-2009 o 14:41:09 autor <n...@w...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > o to chodzi chyba:

    > Czyli w przypadku robienia softu na licencje
    > wynagrodzenia 10 podwykonawców będą stratą z DG,
    > za to z praw autorskich będzie piękny przychód z 50% KUP :-)

    Tak, o to chodziło

    > wyjasnilbys na chlopski rozum w jaki sposob lopatologiczni emialbym to
    > ksiegowac i czy aby na 1000% jest to sprawdzone i nikt sie nie przyczepi

    Wg grupowych ustaleń masz przychód z praw autorskich a nie z DG,
    Natomiast jakoś nie słychać o pogromie firemek informatycznych,
    więc alb o coś przeoczyliśmy, albo nikt się tego nie czepia.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 24. Data: 2009-04-29 13:41:33
    Od: "autor" <p...@W...gazeta.pl>

    > Tak, o to chodziĹ&#65533;o

    > Wg grupowych ustaleĹ&#65533; masz przychĂłd z praw autorskich a nie z DG,
    > Natomiast jakoĹ&#65533; nie sĹ&#65533;ychaÄ&#65533; o pogromie firemek
    informatycznych,
    > wiÄ&#65533;c alb o coĹ&#65533; przeoczyliĹ&#65533;my, albo nikt siÄ&#65533; tego
    nie czepia.

    pamietam jak pytalem sie o podobna rzecz w kontekscie kwoty
    vat to gorlfryd mi mowil co innego. (wlasnie do praw autorskich ma
    zastosowanie nizsza stawka)

    Wiec nie jestem przekonany do konca..

  • 25. Data: 2009-04-29 14:07:44
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Tomek pisze:
    > Wg grupowych ustaleń masz przychód z praw autorskich a nie z DG,
    > Natomiast jakoś nie słychać o pogromie firemek informatycznych,
    > więc alb o coś przeoczyliśmy, albo nikt się tego nie czepia.

    Może czepianie się bądź nie zależy od tego, która opcja w danym
    przypadku będzie korzystniejsza dla budżetu :)

    W tym tekście:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/porady/31456,obrot_li
    cencjami_nie_stanowi_przychodu.html
    kluczowe jest ostatnie zdanie. Ja nadal twierdzę, że nic nie stoi na
    przeszkodzie, żeby wpisać do ewidencji wnip wytworzone w ramach dg prawa
    majątkowe, co najwyżej z wartością zero, więc bez prawa do amortyzacji.
    Andrzej

  • 26. Data: 2009-04-29 14:27:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-04-2009 o 16:07:44 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > przeszkodzie, żeby wpisać do ewidencji wnip wytworzone w ramach dg prawa
    > majątkowe, co najwyżej z wartością zero, więc bez prawa do amortyzacji.

    Przychód z *obrotu prawami* może i tak (chociaż mi Twoja wersja nie pasuje),
    ale przychód *z praw* to już inna broszka i nie ma go w art. 14 updof,
    więc zostaje art. 18.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek