  • 1. Data: 2009-04-27 17:57:08
    Temat: Z jakiego konta wpłata VAT do US
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    Za 08-2008 r. podatek VAT przez pomyłkę wpłaciłem z konta osobistego
    zamiast z firmowego. Teraz z US otrzymałem rządanie wpłaty
    zaległego podatku VAT pod groźbą wszczęcia postępowania egzekucyjnego.

    Czy VAT nie można wpłacić z innego niż firmowe swojego konta?
    Czy może nie uznają (nie widzą?) wpłat z kont, które nie są zarejestrowane
    w US?
    Jak to jest? Co mozna z tym zrobić?

    Pozdr.
    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-27 17:59:08
    Temat: Re: Z jakiego konta wplata VAT do US
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <op.us135iekfjrr5n@my-f494b6dc3073>,
    p...@t...pl says...>
    > Witam,
    >
    > Za 08-2008 r. podatek VAT przez pomylke wplacilem z konta osobistego
    > zamiast z firmowego. Teraz z US otrzymalem rzadanie wplaty
    > zaleglego podatku VAT pod grozba wszczecia postepowania egzekucyjnego.
    >
    > Czy VAT nie mozna wplacic z innego niz firmowe swojego konta?
    > Czy moze nie uznaja (nie widza?) wplat z kont, które nie sa zarejestrowane
    > w US?
    > Jak to jest? Co mozna z tym zrobic?
    >
    > Pozdr.
    > Piotr

    Zadzwonic i wyjasnic?

  • 3. Data: 2009-04-27 18:19:10
    Temat: Re: Z jakiego konta wpłata VAT do US
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-04-2009 o 19:57:08 PiotrB. <p...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy VAT nie można wpłacić z innego niż firmowe swojego konta?
    > Czy może nie uznają (nie widzą?) wpłat z kont, które nie są zarejestrowane

    Być może identyfikują po zgłoszonych kontach a nie po tym co wpiszesz w przelewie?
    Chyba nic mnie już nie zdziwi. A VAT jest zobowiązaniem osobistym, co więcej
    w VAT nie istnieje ta działalność gospodarcza która istnieje w PIT czy w UM
    - np wynajmujący mieszkanie może być VATowcem i nie mieć żadnego konta poza
    osobistym.

    > Jak to jest? Co mozna z tym zrobić?

    Tu już odpowiedzieli.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-04-27 18:51:03
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 27-04-2009 o 19:59:08 Leszek <r...@p...nospam.pl> napisał(a):

    > Zadzwonic i wyjasnic?

    Tak zrobię, ale chciałbym mieć jakąś wiedzę, żeby
    nie wciskali mi kitu.

    Pieniądze wpłaciłem na prawidłowe konto i w terminie,
    jak to możliwe, że nie zauważyli tego.:/

    Pozdr. Piotr

  • 5. Data: 2009-04-27 19:27:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 19:57:08 +0200, PiotrB. napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy VAT nie można wpłacić z innego niż firmowe swojego konta? Czy może
    > nie uznają (nie widzą?) wpłat z kont, które nie są zarejestrowane w US?

    Z dawnych dyskusji na grupie wychodziło, że zapłata VAT od działalności
    gospodarczej osoby fizycznej (ale już nie spółki cywilnej) jest jak
    najbardziej zobowiązaniem osobistym, które można opłacać z konta
    osobistego a nie firmowego. Więc nic ci pod tym względem zarzucić nie
    mogą.
    Czy na pewno płaciłeś to jako jako przelew podatkowy a nie zwykły? Jeśli
    płaciłeś na papierowe polecenie przelewu to czy użyłeś właściwego druku i
    poprawnie go wypełniłeś?
    Sprawdź jeszcze raz czy wszystko było poprawnie wypełnione, właściwy
    numer konta itp.....

  • 6. Data: 2009-04-28 06:37:59
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 27-04-2009 o 21:27:02 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > poprawnie go wypełniłeś?
    > Sprawdź jeszcze raz czy wszystko było poprawnie wypełnione, właściwy

    Wpłacałem z mBanku jako przelew podatkowy. Wszystko jest prawidłowo,
    sprawdziłem 5 razy.

    Nie pamiętam tylko, czy to konto osobiste było kiedyś podawane do US
    w formularzu NIP-(3). Czy to może być przyczyną problemu?

    Pozdr. Piotr

  • 7. Data: 2009-04-28 07:32:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    PiotrB. wrote:
    > Nie pamiętam tylko, czy to konto osobiste było kiedyś podawane do US
    > w formularzu NIP-(3). Czy to może być przyczyną problemu?

    IMHO nie ma znaczenia. Jakieś 3 lata temu płaciłem VAT wyłącznie z najmu
    prywatnego, tak więc z definicji nie miałem kont związanych z DG.
    I oczywiście wszystko docierało bez problemu.

    Po prostu wydrukuj potwierdzenie przelewu i wybierz się z nim do US.
    Zapewne sprawę załatwisz od ręki.

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-04-28 10:06:57
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 28-04-2009 o 09:32:10 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > I oczywiście wszystko docierało bez problemu.
    > Po prostu wydrukuj potwierdzenie przelewu i wybierz się z nim do US.

    Sprawa wyjaśniona. Pomylili się i zaksięgowali tę wpłatę pod
    innym miesiącem, ktoś zrobił literówkę, albo źle coś odczytał.
    Sami to wyprostują.

    Wniosek: to z jakiego konta wpłacałem nie miało znaczenia.

    Pozdr. Piotr