  • 11. Data: 2004-07-18 15:28:41
    Temat: Re: spolka cywilna i nowa działalnosc wspolnika
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Miku wrote:

    > czy musze dokonac nowego wpisu do dzialnosci gospodarczej gdy juz posuadam
    > wpis na spolke cywilna.

    Nie. Działasz na tym samym wpisie. Ale naturalnie możesz dokonać
    kolejnego wpisu, gdy np. chcesz mieć nową nazwę, inny zakres
    działalności poza tą na poprzednim wpisie, inny adres prowadzenia DG.
    Ale równie dobrze możesz uaktualnić stary wpis DG i wykorzystywać go i
    SC, i w indywidualnej firmie lub kolejnej SC.

    Kuba

  • 12. Data: 2004-07-20 06:59:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jul 2004, SIM wrote:
    [...]
    > + Nie. Działasz na tym samym wpisie. Ale naturalnie możesz dokonać
    > + kolejnego wpisu
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    Nie wiem czy dobrze odczytałem literalny zapis - ale z tego co
    widziałem urzędy mają właśnie problem: tu i ówdzie jest po kilka
    wpisów dla tej samej osoby.
    A tego o ile wiem już nie wolno robić ! Jedna osoba - jeden wpis
    i jeden numer w EDG w jednej gminie....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-07-20 07:43:23
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > wpisów dla tej samej osoby.
    > A tego o ile wiem już nie wolno robić ! Jedna osoba - jeden wpis

    Lecz nic nie stoina przeszkodzie, by ZAKTUALIZOWAC tenjeden wpis.

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-07-20 13:06:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Lecz nic nie stoina przeszkodzie, by ZAKTUALIZOWAC tenjeden wpis.

    Nie stoi. Tylko "naturalnie" :) NIE możesz uzyskać *kolejnego*
    wpisu i o to się burzę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 15. Data: 2004-07-20 19:48:42
    Od: "Miku" <m...@n...interia.pl>

    no i dostalem kolejny wpis
    na moje pytanie czy jak mam wpis na mnie przesiebiorce i prowadze
    dzialalnosc w spolce cywilnej i teraz dostaje nowy na dzialalnosc
    gospodarcza indywidualna to czy to jest ok. pani odpowiedzila tak bo:
    gdyby to byla kolejna dzialanosc prowadzona jako indywidualna dzialalnosc
    gosp to aktualizuje tylko wpis
    a gdy prowadze dzilalnosc w sp cywilnej to nowy wpis na indywidualna
    dzilalnosc.

    pzdr
    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

  • 16. Data: 2004-07-20 21:42:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, Miku wrote:

    >+ no i dostalem kolejny wpis

    Jestem NIEMAL PEWIEN (ale piszę "z głowy czyli z niczego", nie
    umiem znaleźć artykułu który omawiał szczegółówo błędność kilku
    wpisów) że w prasie była dyskusja z wnioskami iż "niektóre gminy
    błędnie przyjmowały po kilka wpisów dla jednej osoby i zanosi
    się na cyrk, bo pozostałe wpisy wyglądają na nieprawne a nie
    przewidziano sposobu postępowania w takim przypadku" !

    [...]
    >+ a gdy prowadze dzilalnosc w sp cywilnej to nowy wpis na indywidualna
    >+ dzilalnosc.

    Jako że gotowiec sam mi w ręce wleźć nie chce podeprę się
    tylko kilkoma cytatami (a zapewniam że znalazłem je w rozsądnym
    czasie), ponieważ jest ich cała paczka to wybiorę tylko
    reprezentatywne próbki z *różnych kategorii stron*; Na
    przystawkę wypada zaaplikować jakiś urząd miasta lub gminy:

    http://www.ugkazanow.bip.org.pl/?tree=115
    "Przedsiębiorca może miec tylko jeden wpis do ewidencji działalnoœci
    gospodarczej, dlatego wszelka działalnoœć gospodarcza osoby fizycznej,
    zarówno samodzielna jak i w spółce cywilnej prowadzona jest na podstawie
    jednego łšczego wpisu do ewidencji."

    ...albo i drugi:
    http://www.michalowice.malopolska.pl/gospodarka.php?
    rodzaj=1&id=14
    "Przedsiębiorca może mieć tylko jeden wpis do ewidencji działalnoœci
    gospodarczej, dlatego wszelka działalnoœć gospodarcza osoby fizycznej,
    zarówno samodzielna jak i w spółce cywilnej prowadzona jest na podstawie
    jednego łšcznego wpisu do ewidencji"

    ...na danie główne skarbówkę:
    http://www.izba-skarbowa.bydgoszcz.pl/news/inf_wym.h
    tml
    " Każda osoba fizyczna może mieć tylko jeden wpis do ewidencji
    działalnoœci gospodarczej."

    ...na deser może jakiegoś doradzcę:
    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=03&P180=I02.2
    004.125.060000800&krok=A
    "Osoby fizyczne prowadzšce działalnoœć gospodarczš jako wspólnicy spółki
    cywilnej nie podlegajš odrębnej rejestracji w rejestrze podmiotów."

    Nie żebym się czepiał... :) - mam cały rządek podobnie zgodnie
    brzmiących stron.... (pytanie do googla: "tylko jeden wpis ewidencji")

    Nie mój cyrk :) (...i coś o jakichś zwierzakach tam było ;)) ale ja
    bym to podrukował i zaniósł owej pani :>

    >+ pzdr

    Wzjm !
    Acha - wniosek formalny: da się załatwić odpowiadanie POD cytatem ?
    Logiczniej się układa...

    >+ > Nie stoi. Tylko "naturalnie" :) NIE możesz uzyskać *kolejnego*
    >+ > wpisu i o to się burzę :)

    Jako osobnik nieuprawniony, niekompetentny i spóźniony w czytaniu
    ustaw ośmielam się podtrzymać wbrew stanowisku twojego UM rzeczoną
    opinię ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 17. Data: 2004-07-21 09:09:47
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    [...]
> [...]
    >
    > Jako osobnik nieuprawniony, niekompetentny i spóźniony w czytaniu
    > ustaw ośmielam się podtrzymać wbrew stanowisku twojego UM rzeczoną

    Ponadto pragne przypomniec ze to, ze cos mowi mila Pani w Urzedzie
    nie jest zrodlem prawa w RP

    Boguslaw

  • 18. Data: 2004-07-22 05:13:17
    Od: "Miku" <m...@n...interia.pl>

    mniejsza o to co powiedzila pani- wpis mam reku.
    Szanowni grupowicze tak sobie pomyslalem ze ona moze miec troche racji gdyz
    cos wspomniala o NIP
    moja spolka cywilna ma swoj NIP, ja mam swoj NIP osobisty i teraz jak udam
    sie do u.s. po nadanie NIPdla działalnosci gosp to moj osobisty NIP stanie
    sie NIP-em mojej indywidualnej dzialnosci?

    Pzdr

  • 19. Data: 2004-07-22 07:40:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004, Miku wrote:

    Na wstępie: składam podanie o pisanie POD cytatem... bo mi się
    nie chce przenosić "dla czytelności" (choć bez odniesień tekst
    robi się nieczytelny).

    >+ mniejsza o to co powiedzila pani- wpis mam reku.

    Jeśli o mnie chodziło to odnosiłem się do "przewidywanych problemów
    w związku z wydawaniem bezprawnych wpisów" :]
    Jestem przekonany iż widziałem gdzieś artukuł na ten temat.

    >+ Szanowni grupowicze tak sobie pomyslalem ze ona moze miec troche racji gdyz
    >+ cos wspomniala o NIP

    NIP ma mało wspólnego z numerem EDG !

    >+ moja spolka cywilna ma swoj NIP, ja mam swoj NIP osobisty i teraz jak udam
    >+ sie do u.s. po nadanie NIPdla działalnosci gosp to moj osobisty NIP stanie
    >+ sie NIP-em mojej indywidualnej dzialnosci?

    Nie. Mówisz o rozliczaniu podatku w S.C. przecież, a nie "swojej".
    NIP nie dotyczy "rozliczania jakiejś działalności" a "jakiegoś
    podatku" - i (na szczęście ? - znaczy: "łatwiej wykazać" :)) dla
    PD oraz VAT rozlicza się INACZEJ.

    Najwyraźniej jeszcze nie rozpoznawałeś zakresu podmiotowego twojej
    działalności - a z grubsza (Z GRUBSZA, ja bym polecał poczytanie
    tu i ówdzie żeby nie dać się zaskoczyć :)) wygląda on tak:
    - dla celów cywilnych (jak ktoś będzie chciał wyciągnąć od S.C.
    należne pieniądze) podmiotami są prowadzący S.C. a nie spółka
    (która nie ma "osobowości") - i jak cię kontrahenci pozwą to
    właśnie ciebie (i wspólnika) a nie "spółkę", aczkolwiek przy
    podawaniu podstawy żądania spółki nie pominą (bo jest szczególną
    formą współwłasności powodującą że można wybrać sobie cel do
    oskubania :) czyli TY jesteś dłużnikiem, ale "ze spółki" - tak
    samo jak np. współposiadacz nieruchomości też jest "szczegolnym"
    przypadkiem dłużnika nie będącym JEDYNYM obciążonym długiem)
    - dla celów podatku dochodowego spółka prowadzi KPiR. Ale samego
    podatku NIE rozlicza - wg umowy (a może być BARDZO różnie zapisane !)
    sprawdzasz czy jest zysk czy strata - i później dzielisz ze wspólnikiem
    proporcjonalnie przychody i koszty (być może z wyłączeniami).
    Podatek płacisz TY - "na swój NIP"
    - dla celów VAT - podatnikiem jest spółka i płacicie "na jej NIP"; dla
    odmiany ty nic "na swój NIP" (z tytułu obrotów S.C. oczywiście)
    nie składasz, tylko ("tylko" :>) odpowiadasz za zapłacenie tegoż :)

    Tak więc... nie mieszaj faktu posiadania przez S.C. NIPu z tym
    czy podlega ona wpisowi do EDG czy też np. ma (nie :)) osobowość
    prawną - bo to są *odrębne* rzeczy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 20. Data: 2004-07-22 11:03:32
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Miku pisze:

    > mniejsza o to co powiedzila pani- wpis mam reku.

    Moim zdaniem dobry czlowieku nie ma sie z czego cieszyc,
    bo pozniej mozesz miec z tego jakies klopoty.
    W naszym kochanymkraju "kazdy odpowiada za siebie"
    (jak mowila mial pani z US). I za rok moze sieokazac, ze masz
    przez blad milej Pani placic 6 000 dodatkowego ZUS.

> [...]
    > sie do u.s. po nadanie NIPdla działalnosci gosp to moj osobisty NIP stanie
    > sie NIP-em mojej indywidualnej dzialnosci?

    Zrozum dobry czlowieku to, czego najwyrazniej nie [rzyjmuje dowiadomosci
    mila Pani w Urzedzie.

    Rekjestr jest rejestrem PRZEDSIEBIORCOW.
    Mila Pani uczynila z Ciwebie dwie osoby fizyczne i za dwie teraz musisz ZUS
    placic moe?

    Normalnie po ludzku we wpisie w REJESTRZE PRZEDSIEBIORCOW
    powinny byc wrzystkie rodzje prowadzonej PRZEZ CIEBIE
    JAKO OSOBA FIZYCZNA dzialanosci.

    Boguslaw