  • 11. Data: 2003-10-15 08:06:54
    Temat: Re: sprzedaz ST
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Mikolaj" <m...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
    news:bmituq$e8q$1@inews.gazeta.pl...
    > /> Przychodem będzie 23 tys. a dochodem 23 tys. minus wartość początkowa
    plus

    > mowisz minus a ja dzwonilem do US i Pani mowi plus. Ja kurde nic z tego
    nie
    > rozumiem. Glowa mnie boli :)
    /Slawek.d dobrze gada:-) Tylko skomplikowanie byc moze:
    przychod - 23kPLN
    koszty: wartosc poczatkowa (wykazana w ksiegach, nie samochodu jako takiego,
    poniewaz wprowadales uzywany) - dokonane odpisy amortyzacyjne
    dochod = przychod - koszty

    teraz chyba i dobrze i jasno?:-)

    Pozdrawiam
    ŁG

  • 12. Data: 2003-10-15 08:10:59
    Od: " Mikolaj" <m...@g...WYTNIJ.pl>

    > Co by oznaczało, że Pani uważa, że dochodem jest różnica koszty minus
    > przychody. Było by to bardzo nowatorskie podejście do kwestii dochodowości
    > działalności gospodarczej.
    > Oczywiście należy to rozumieć cena sprzedaży (czyli przychody) minus wartość
    > ST w dniu wpisania (czyli koszty). Teraz się zgadza?

    Twoje wytlumaczenie wydaje sie bardziej realne. Dlatego tez to co Pani w US
    powiedziala jest dla mnie czarna magia. Ok zrobmy sobie przyklad

    wartosc w ST: 56000 PLN
    cena sprzedazy: 42000PLN
    dotychczasowa amortyzacja 4681PLN

    czyli: 42000-56000+4681= -9319PLN
    Strata?!

    OK?

  • 13. Data: 2003-10-15 18:23:13
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    Dochód=przychód - wartość netto ST
    Wartość netto ST = cena zakupu - dotychczasowe umorzenie
    Czyli dochód=przychód-(cena zakupu-umorzenie)
    Czyli dobrze napisałeś: dochód=42000-56000+4681
    Pod warunkiem, że to 56000 jest wartością brutto ST

    Witek