  • 1. Data: 2003-10-13 20:10:40
    Temat: Re: sprzedaz ST
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2003, Mikolaj wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Poniewaz biore samochod w leasing, chcialbym sprzedac moj samochod osobowy
    >+ ktory byl wprowadzony jak ST. Czy moge go wypisac ze ST (przekazac na uzytek
    >+ wlasny a potem sprzedac? cos takiego slyszalem)?

    Możesz, nic ci to nie da. Najwyżej (sprzedając innej firmie[1])
    możesz stracić VAT !

    >+ Jezeli nie, to jaki podatek musze zaplacic?

    Wartość sprzedaży jest twoim dochodem.

    [1] - proszę upominać żebym już nie pisał "firmie". W związku
    z nowelizacją K.C. od 25.09 oczywiście :) (ma być 'firmie'
    bez cydzysłowów :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 2. Data: 2003-10-14 07:06:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, Luqas wrote:

    >+ Użytkownik " Mikolaj" <m...@g...WYTNIJ.pl> [...]
    >+ >
    >+ > > >+ Jezeli nie, to jaki podatek musze zaplacic?
    >+ > >
    >+ > > Wartość sprzedaży jest twoim dochodem.
    >+ >
    >+ > a jezeli jest na samochodzie kredyt w wysokosci n.p.
    >+ > 20,000PLN a ja sprzedaje za 23,000PLN i splacam kredyt.
    >+ > Moj dochod to 23,000 czy 3,000PLN?
    >+ Chwileczke, samochod jest zabepieczeniem kredytu?

    Hm... a czy będzie miało znaczenie że jest "zabezpieczeniem"
    (np. jest na nim zastaw) jeśli nie jest przewłaszczony ?
    M*B*SZ (komentarze mile widziane) jeśli samochód nie jest
    przewłaszczony, to jego sprzedaż jest przychodem. Zaś
    spłacenie kredytu... coż, ani kwota kredytu przychodem
    nie jest (i nie była) ani jego zrot kosztem nie będzie
    (jedynie odsetki).
    Jeśli zaś samochód *jest* przewłaszczony...to nie wiem :),
    nie rozgryzałem jak dotąd :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-14 19:26:11
    Temat: sprzedaz ST
    Od: " Mikolaj" <m...@g...SKASUJ.TO.pl>

    Witam,

[...]

    Pozdrawiam,

    Mikolaj

  • 4. Data: 2003-10-15 06:14:32
    Od: " Mikolaj" <m...@g...WYTNIJ.pl>

  • 5. Data: 2003-10-15 06:36:25
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Mikolaj" <m...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > za 23,000PLN i splacam kredyt. Moj dochod to 23,000 czy 3,000PLN?
    Chwileczke, samochod jest zabepieczeniem kredytu?

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 6. Data: 2003-10-15 07:12:37
    Od: " Mikolaj" <m...@g...WYTNIJ.pl>

    > sprzedaje
    > Chwileczke, samochod jest zabepieczeniem kredytu?

    nie, aby kupic samochod musialem zaciagnac kredyt. 8 miesiecy po zakupie
    wprowadzilem auto jako ST. Teraz zostalo do splacenia 20,000PLN, mam oferte
    23,000PLN. Co bedzie moim przychodem jezeli ten kto kupuje samochod przelewa
    20,000 do banku a mi 3,000 do reki?

    Pozdrawiam,

    Mikolaj

  • 7. Data: 2003-10-15 07:32:42
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

> [...]
    oferte
    > 23,000PLN. Co bedzie moim przychodem jezeli ten kto kupuje samochod

    Przychodem będzie 23 tys. a dochodem 23 tys. minus wartość początkowa plus
    dokonane odpisy amortyzacyjne (czy jakoś tak)

  • 8. Data: 2003-10-15 07:44:03
    Od: " Mikolaj" <m...@g...WYTNIJ.pl>

    Jeszcze nie mialem czasu napisac oficjalnie do US w tej sprawie ale
    zadzwonilem do US Wawa Mokotow. A wiec twierdzi Pani tak wedlug art.24 ust.2
    ze roznica pomiedzy wartoscia ST w dniu wpisania a cena sprzedazy powiekszona
    o dotychczasowa amortyzacje jest podstawa do opodatkowania.

    Cholera. Duzo to bedzie :(

    Mikolaj

  • 9. Data: 2003-10-15 07:45:31
    Od: " Mikolaj" <m...@g...WYTNIJ.pl>

    /> Przychodem będzie 23 tys. a dochodem 23 tys. minus wartość początkowa plus
    > dokonane odpisy amortyzacyjne (czy jakoś tak)

    mowisz minus a ja dzwonilem do US i Pani mowi plus. Ja kurde nic z tego nie
    rozumiem. Glowa mnie boli :)

    Mikolaj

  • 10. Data: 2003-10-15 08:00:02
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

> [...]
    plus

    > mowisz minus a ja dzwonilem do US i Pani mowi plus. Ja kurde nic z tego

    Trzy posty wyżej piszesz:

    A wiec twierdzi Pani tak wedlug art.24 ust.2
    ze roznica pomiedzy wartoscia ST w dniu wpisania a cena sprzedazy
    powiekszona
    o dotychczasowa amortyzacje jest podstawa do opodatkowania.

    Co by oznaczało, że Pani uważa, że dochodem jest różnica koszty minus
    przychody. Było by to bardzo nowatorskie podejście do kwestii dochodowości
    działalności gospodarczej.
    Oczywiście należy to rozumieć cena sprzedaży (czyli przychody) minus wartość
    ST w dniu wpisania (czyli koszty). Teraz się zgadza?