    From: Michał Muras <w...@e...donet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: sprzedaż używanych przez siebie towarów
    Date: Tue, 21 Sep 2004 13:58:28 +0200

    Witam

    Kupiłem na początku roku (ponad 6 mies temu) części komputerowe, które
    włożyłem do swojego komputera. Zakup na fakturę VAT, odliczony VAT i
    wrzucone w koszty prowadzenia DG.
    Teraz ponownie unowocześniłem komputer, a stare części chciałbym sprzedać.
    I w związku z tym mam pytania:

    1) czy przy sprzedaży muszę naliczać VAT? (stawka "zwolnione", czy
    normalny 22%)
    2) czy US może się przyczepić że części są sprzedawane mniej więcej za
    połowę ceny zakupu?

    Jeżeli to coś zmienia to sprzedaję osobie fizycznej (FV niekonieczna, ale
    chcę mieć jakiś papierek że nie mam już tych części , bo w przeciwnym
    razie za parę lat może się okazać że np. w moim komputerze mam już 3 płyty
    główne i 5 nagrywarek CD ;) )

    --
    pozdrawiam serdecznie,
    Michał Muras