  • 1. Data: 2005-05-05 12:31:44
    Temat: informacja VAT UE
    Od: "Bea" <b...@g...pl>

    Jak powinna wygladac informacja VAT UE:

    podatnik rozliczajacy sie miesiecznie z VAT, przyjmujemy ze mamy tylko po
    jednej transakcji z jednym podatnikiem unijnym

    wartosc transakcji wspolnotowej
    styczen: 100,40
    luty: 100,40
    marzec: 100,40

    razem: 301,20

    czyli deklaracje VAT wygladaja tak (odrzucamy grosze):
    styczen: 100
    luty: 100
    marzec: 100

    razem: 300

    a teraz deklaracja podsumowujaca VATUE za kwartal:
    maja byc laczne transakcje z danym podatnikiem
    wychodzi ze 301

    Bedzie niezgodne z VAT7, ale czy musi byc zgodne?

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 2. Data: 2005-05-05 13:52:26
    Temat: Re: informacja VAT UE
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bea" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak powinna wygladac informacja VAT UE:

    --- inaczej
    wartosc transakcji wspolnotowej
    styczen: 100,80

    czyli deklaracje VAT wygladaja tak (odrzucamy grosze):
    styczen: 100

    a teraz deklaracja podsumowujaca VATUE za kwartal:
    maja byc laczne transakcje z danym podatnikiem
    wychodzi ze 101

    "Bedzie niezgodne z VAT7, ale czy musi byc zgodne?"
    -----

    Nawet na jednym dok. jest niezgodnie,
    bo nie ma podstaw do "odcinania groszy" (jak dla VAT-7).

    BAH
    PS.
    VAT-UE, to nie deklaracja a informacja.

  • 3. Data: 2005-05-06 09:45:50
    Od: "Bea" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nawet na jednym dok. jest niezgodnie,
    > bo nie ma podstaw do "odcinania groszy" (jak dla VAT-7).
    >
    > BAH
    > PS.
    > VAT-UE, to nie deklaracja a informacja.

    Dzieki za odpowiedz.
    Zgadzam sie że informacja a nie deklaracja i mają byc laczne transakcje z
    podatnikiem.
    Tylko nie ma tam też podstaw do zaokrąglania, wiec ja bym lacznie dodala
    wszystkie a potem odrzucila grosze.

    Dodam, że Pani w US poprosila o "latwiejszy zestaw pytan" wiec tez nie maja
    jednolitego stanowiska. Ale sklaniala sie do mojego sposobu.

    Pozdrawiam!

    Bea