  • 1. Data: 2004-04-28 17:51:10
    Temat: sprzedaz wysylkowa - 0% VAT i 22% po 1.05.2004
    Od: "X Y Z" <x...@p...pl>

    Hej,

    Mam taki kłopot: dzisiaj wysyłam materac rehabilitacyjny ze stawką 0% VAT.
    Dotrze on do odbiorcy po 1 maja. Zapłaci fakturę załączoną do wysyłki, na
    której jest stawka 0% VAT. Jednak po 1 maja będzie 22%.
    W sprzedaży wysłkowej obowiązek podatkowy powstaje po zarejestrowaniu wpłaty
    na moim koncie. Jednak zawsze księguję fakturę i odprowadzam VAT w miesiącu
    wystawiania faktury czyli wysłania przesyłki. Czy w tej szczególnej sytuacji
    wejścia do UE muszę się obawiać, że łamię prawo i powinienem odprowadzić
    22%? A może w kwietniu wystawić fakturę z 22% VAT?
    W US nie wiedzą wprost i mówią jakby nic nie chcieli powiedzieć.
    Może tutaj do czegoś da się dojść?

    Kuba

  • 2. Data: 2004-04-28 18:15:16
    Temat: Re: sprzedaz wysylkowa - 0% VAT i 22% po 1.05.2004
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "X Y Z" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 22%? A może w kwietniu wystawić fakturę z 22% VAT?
    > W US nie wiedzą wprost i mówią jakby nic nie chcieli powiedzieć.

    Nie jest tak, że obowiązek podatkowy występuje w dniu otrzymania wpłaty -
    koniec i kropka. Ustawa definiuje wprawdzie, że obowiązek podatkowy przy
    sprzedaży wysyłkowej występuje jak piszesz w momencie otrzymania kasy, ale w
    tym samym artykule jest, że jeśli wystawiasz fakturę vat, to obowiązek
    podatkowy występuje w momencie wystawienia faktury. Są to równoważne
    przepisy, więc w praktyce możesz w tym wypadku zastosować tę datę, która
    jest dla Ciebie wygodniejsza. Ja bym tak zrobił.

    Pozdrawiam,
    BaLab