  • 1. Data: 2004-04-01 14:25:15
    Temat: sprzedaz za granica
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    Witam. Planuje sprzedawac oprogramowanie za granica. W jaki sposób mma sie
    rozliczać z US?? Przelewy bym dostawał na konto raz w miesiacu, sprzedarza
    zajmował by sie zagraniczny serwis ShareIT. Prosze o pomoc gdyz nigdzie nie
    umime sie nic na ten temat dowiedzieć.

  • 2. Data: 2004-04-01 17:16:13
    Temat: Re: sprzedaz za granica
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Użytkownik "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl> napisał w
    wiadomości news:c4h8st$jra$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > zajmował by sie zagraniczny serwis ShareIT. Prosze o pomoc gdyz nigdzie

    Musisz troszke doprecyzować pytanie. Czy masz działalność, jesli tak to jak
    sie rozliczasz, czy jestes vatowcem i o jakie rozliczenie z US pytasz (nie
    wiesz jak ustalić podstawe pod.doch., vatu czy może jeszcze o cos innego)
    czy ta sprzedaz będzie do krajów UE czy poza.
    Wiesz w samym vacie bedzie za m-c spore zmieszanie.
    Strebor

  • 3. Data: 2004-04-01 21:30:01
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

> [...]
    > czy ta sprzedaz będzie do krajów UE czy poza.
    > Wiesz w samym vacie bedzie za m-c spore zmieszanie.

    Ja dopeior jestem w trakcie zakałdania firmy, planuje być watowcem, sprzedaż
    programu na całym świecie głownie USA, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Francja. I
    interesuje meni jak mam udokumentowac te tranzakcje. ShareIT nic mi nie
    wystawia tylko wykonuje przelew na konto (z tego co sie dowiedziałem).

  • 4. Data: 2004-04-02 17:17:07
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam.
    Chciałbym podpiąć się pod ten wątek. Problem ten sam.
    Ja mam KPiR, VAT.

    Istnieje wiele możliwości sprzedaży oprogramowania i pewnie każda z nich
    wymusza inne podejście w sensie podatków i formalności których trzeba dokonać.
    Chciałbym rozpatrywać wariant pracy w Polsce.. efekty pracy eksportować za
    granicę RP. Głównie interesuje mnie kwestia stawki VAT , ewentualne problemy z
    US.

    a) sprzedaż praw autorskich majątkowych do programu do kraju UE.
    b) sprzedaż praw autorskich majątkowych do programu poza kraj UE np. USA,
    kraje azjatyckie
    c) sprzedaż licencji na uzytkowanie - program pobierany z internetu przez
    klientów - płatność kartą (wtedy pewnie z eCard'em trzeba wspolpracowac, czy
    może jakiś PayU,Paypal ??)
    d) sprzedaż wersji pudełkowej - zamawianej przez internet i też opłaconej
    kartą.

    e) sprzedaż oprogramowania shareware przez pośredników w stylu właśnie ShareIt
    czy inne systemy..

    f) wykonanie serwisu / aplikacji internetowej dla klienta z UE/poza UE
    - czy pod względem podatkowym są róznice w porównaniu z pkt a/b?

    no i przede wszystkim chodzi już o nową ustawę o VAT :-) - choć ten uśmiech
    pewnie nie na miejscu :-)

    Prosiłbym o głos doświadczonych w tego typu operacjach..

    Pozdrawiam wszystkich
    Maciej