  • 1. Data: 2004-03-10 10:58:38
    Temat: stara prywatna drukarka a DG
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

    Witam

    mam pytanie dotyczące prywatnej starej drukarki używanej obecnie
    na potrzeby DG (KPiR). Kupiłam ją 3 lata temu wartość jej obecnie pewno
    znikoma,
    mój problem to jak wciagnąć w koszty np. tusze? czy mam wciagnąc drukarke
    do ŚT? czy muszę ją amortyzować?
    Dziękuję za wszelkie info.

    Joanna

  • 2. Data: 2004-03-10 18:49:32
    Temat: Re: stara prywatna drukarka a DG
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Aisa_prw" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znikoma,
    > mój problem to jak wciagnąć w koszty np. tusze? czy mam wciagnąc drukarke

    Amortyzować raczej nie bo pewnie nie jest warta 3500 zł lub więcej. Nic nie
    stoi na przeszkodzie, żeby ją wciągnąć do DG ustalić jej ewentualną w-ść
    początkową i dać w koszty jednorazowo. Tusze wtedy też w koszty.
    Agata

  • 3. Data: 2004-03-10 20:44:32
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

> [...]
    > stoi na przeszkodzie, żeby ją wciągnąć do DG ustalić jej ewentualną w-ść
    > początkową i dać w koszty jednorazowo. Tusze wtedy też w koszty.

    Na pewno nie jest tyle warta:) ale czy jej wartość musi określić jakiś
    rzeczoznawca
    czy można samemu? I jak sie ma te wycenę to wtedy DW w koszty i do ŚT też
    wpisać
    jako np. amortyzacja jednorazowa ?

    Joanna

  • 4. Data: 2004-03-10 20:55:27
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

> [...]
    > stoi na przeszkodzie, żeby ją wciągnąć do DG ustalić jej ewentualną w-ść
    > początkową i dać w koszty jednorazowo. Tusze wtedy też w koszty.
    ==================
    Dac w koszty jednorazowo? prywatna drukarke??? ludzie co wy

    Atomek

  • 5. Data: 2004-03-10 21:00:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Atomek napisał:

    > nie

    > Dac w koszty jednorazowo? prywatna drukarke??? ludzie co wy

    A czemu nie?
    O ile chodzi o jednorazową amortyzację (czyli odpowiednią oprawę
    formalną operacji) to nie ma żadnych przeszkód.

    Po tylu wątkach, przytaczanych przez Gotfryda przepisach, instrukcjach
    "krok po kroku" robisz za Filipa z konopii?

    Wróć jak odrobisz lekcje z googlem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-03-10 21:48:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Slonko" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Wiem, że to niezbyt odpowiednie porównanie,
    ale czy jak uwzględnia się w kosztach
    bilet PKP, to trzeba zaraz amortyzować pociąg?

  • 7. Data: 2004-03-10 22:04:24
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

    > Wiem, że to niezbyt odpowiednie porównanie,
    > ale czy jak uwzględnia się w kosztach
    > bilet PKP, to trzeba zaraz amortyzować pociąg?

    No trochę dziwne, bo muszę jakoś udokumentować ze mam drukarkę którą
    wykorzystuję do DG a samymi tuszami to mogę (i to niebardzo) opaprać ściany,
    więc i US by mi je mógł wywalić z kosztów - bo po co tusze skoro nie masz
    drukarki,
    a jeśli masz prywatną to moze drukujesz ... "różne rzeczy" ... a nie np.
    fv? i masz ją
    w domu a nie w biurze? a jesli biuro w domu to już 100% wątpliwości.
    i koło sie zamyka.
    Więc moze znasz inny prostrzy sposób wciągnięcia jej do firmy?
    Pozdrawiam
    Joanna

  • 8. Data: 2004-03-10 23:21:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Slonko wrote:

> [...]
    >+ > znikoma,
    >+ > mój problem to jak wciagnąć w koszty np. tusze? czy mam wciagnąc drukarke
    [...]
    >+ Amortyzować raczej nie bo pewnie nie jest warta 3500 zł lub więcej.

    Z tego nie wynika że nie wolno :)

    >+ Nic nie
    >+ stoi na przeszkodzie, żeby ją wciągnąć do DG ustalić jej ewentualną w-ść
    >+ początkową i dać w koszty jednorazowo.

    Bez amortyzacji ? Bez uznania za ST ?
    To ja poproszę o podstawę prawną, ale bez rozważań "na logikę" bo
    logika podatkowa... to już wiemy :[
    Dyskusja była z miesiac temu, argumenty pamiętam jakby co i w razie
    potrzeby z rękawa wyciągnę ;) !

    >+ Tusze wtedy też w koszty.

    Przypomnę iż zazwyczaj stoję po stronie "rygorystycznej" i mi
    tu sugerują że lepiej abym do UKSu się nie zatrudniał :)
    Jednak wypadałoby przypomnieć uwagę Maddy wskazującą na przykład
    samochodu: przecież wcale nie trzeba go wciągać na ST aby wydatki
    (udokumentowane :) - to inna dyskusja :)) eksploatacyjne uznawać
    za KUP; przepis o limicie (kilometrówka) je jedynie *ogranicza*,
    więc... więc uznaje się je za KUP "na zasadach ogólnych" :)

    Powiadamiam że sam wcisnąłem kiedyś w KUP toner do drukarki nie
    wciągniętej do majątku DG (z innej przyczyny - była kiedyś podstawą
    odliczenia :)) i mam zamiar bronić jak lew tego stanowiska :)

    A wyroki SN stanowiące że taka drukarka (<3500 zł) przez fakt
    wykorzystywania w DG stanowią "majątek wykorzystywany w DG" (co
    skutkuje koniecznością zaliczenia do dochodu ich sprzedaży czy
    podarowania) utraciły w br. podstawę prawną (zapisano w ustawie
    czarno na białym że *wyłącznie* ujęte w ewidencji "się liczą").

    Krótko mówiąc: uznanie lub nie drukarki za "majątek w DG" IMHO
    nie ma wpływu na prawo do zaliczenia tuszu/tonera w KUP, zaś
    dla odmiany uznanie za KUP samej drukarki jest możliwe *wyłącznie*
    drogą amortyzacji ST (może być jednorazowa ! ale nie "po prostu
    w KUP" !)

    Mam nadzieję na dyskusję :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-03-10 23:48:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Atomek napisał:
    [...]
    >+ >>Amortyzować raczej nie
    [...]
> [...]
    >+
    >+ A czemu nie?
    >+ O ile chodzi o jednorazową amortyzację

    No ale Atomka trzeba bronić: poprzednicy popisali że BEZ amortyzacji :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-03-10 23:59:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Aisa_prw wrote:

> [...]
    >+ więc i US by mi je mógł wywalić z kosztów - bo po co tusze skoro nie masz

    No dobrze. Co w takim razie z zaliczaniem w KUP paliwa z samochodu
    "nie wciągniętego do majątku DG" ?

    >+ a jeśli masz prywatną to moze drukujesz ... "różne rzeczy" ... a nie np.
    >+ fv?

    To z firmową też możesz :)

    >+ i masz ją w domu a nie w biurze?

    To *mógłby* być problem. Niezależnie czy drukarka jest "firmowa"
    czy "osobista" fakt "niezuzasadnionego pobytu *tonera* (!) poza
    firmą" jest IMO podstawą do wywalenia go z KUP.

    >+ a jesli biuro w domu to już 100% wątpliwości.

    Ja tak mam. Zastrzegam iż "każdy odpowiada za siebie" a US kosztów
    mi nie kontrolował. Niemniej... wpisałem kiedyś w KUP toner do "osobistej"
    drukarki jak już zeznałem :)
    Jest "w miejscu prowadzenia" ?

    >+ Więc moze znasz inny prostrzy sposób wciągnięcia jej do firmy?

    ...do ST ? I wszyscy zadowoleni :) ?
    Albo *uznać* za "majątek w DG" bez wpisywania do EST.
    Ale wtedy *nie jest* to (wartość drukarki !) KUP (IMO oczywiście).
    No i dopuszczalny (dla <1500 zł) jest wobec tego taki stan, że...
    że nigdzie nie wpisujesz tego faktu, a jak rozumiem z tego powodu
    bedziesz chora :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)