  • 1. Data: 2011-01-04 18:31:42
    Temat: stawka podatkowa a PKWiU
    Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    Na fakturze mam towary z tym samym nr PKWiU a inne mam stawki podatkowe dla
    tego samego kodu klasyfikacji podatkowej.
    Stawka podatkowa nie jest uzależniona od PKWiU?

  • 2. Data: 2011-01-04 18:56:22
    Temat: Re: stawka podatkowa a PKWiU
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Agnieszka pisze:
    > Na fakturze mam towary z tym samym nr PKWiU a inne mam stawki podatkowe dla
    > tego samego kodu klasyfikacji podatkowej.
    > Stawka podatkowa nie jest uzależniona od PKWiU?

    nasi wybrańcy tak wymyślili, że wielkość stawki VAT na niektóre towary
    (o tym samym PKWiU) jest uzależniona od tego, czy był na stanie
    "remanentowym" u sprzedawcy 31.12.2010 czy tez nie.

    andy_nek

  • 3. Data: 2011-01-04 21:12:02
    Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym samym PKWiU) jest uzależniona od tego, czy był na stanie
    > "remanentowym" u sprzedawcy 31.12.2010 czy tez nie.

    jesli był ten towar na dzień 31-12-2010r. to jest podniesiony o >1%.?
    a te inne stawki vatu jakie sa ma fakturze są aktualne beda przyszłościowe.

  • 4. Data: 2011-01-04 22:24:11
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Agnieszka pisze:
    > jesli był ten towar na dzień 31-12-2010r. to jest podniesiony o >1%.?
    > a te inne stawki vatu jakie sa ma fakturze są aktualne beda przyszłościowe.

    przykro mi, ale nie zrozumiałem :)

    pisałem o niektórych towarach - uściślam: książki i czasopisma. Może się
    zdarzyć, że do 30.IV.2011 otrzymasz fakturę, na której będziesz miała na
    dwóch różnych pozycjach ten sam towar, o tym samym numerze PKWiU, ale z
    dwoma różnymi stawkami VAT. Cena netto może być taka sama, stawka VAT i
    brutto różne.

    co do powiązania z PKWiU

    http://epodatnik.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=article&id=656:stawki-vat-2011-bez-wzgledu-na-pkwi
    u&catid=111:stawka-vat-stawki-vat&Itemid=310

    "Przepisy dotyczące podatku VAT przewidują stawki podatku VAT niższe od
    stawki podstawowej 23% zależne od symbolu PKWiU. [Czasami] stawka VAT
    nie zależy bezpośrednio od PKWiU towaru czy usługi. Takie stawki
    przedstawiamy w niniejszym zestawieniu. Stawki zależne od PKWiU
    przedstawiamy w klasyfikacji PKWiU + VAT.

    Niektóre stawki VAT są zależne od dodatkowych okoliczności - np. w
    przypadku sprzętu dla straży pożarnej chodzi o dostawę dla jednostek
    straży i zarazem na cele ochrony przeciwpożarowej.

    Gdyby okazało się, że towar czy usługa ze stawka VAT 8% przez inny
    przepis jest opodatkowana stawką VAT niższą (np. 5%) albo 0% czy jest
    zwolniona z VAT - stosujemy zawsze stawkę niższą (w kolejności: 23% ->
    8% -> 5% -> 0% -> zw). Podobnie przy stawkach VAT 5% - jeżeli temu
    samemu produktowi przepisy przyporządkowują niższą stawkę VAT, to należy
    stosować tę niższą stawkę VAT."