  • 1. Data: 2004-07-28 08:50:51
    Temat: struktura sprzedazy do czesci naliczonego ?
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Witam

    Czy podczas wyliczania podatku naliczonego można zastosować
    strukturę dla części zakupów, tych związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną,
    a 100% dla zakupów związanych wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną ?

    Piotr

  • 2. Data: 2004-07-28 09:08:21
    Temat: Re: struktura sprzedazy do czesci naliczonego ?
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 28-07-2004 10:50, Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    zwolnioną,
    > a 100% dla zakupów związanych wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną ?

    Tak to się mniej więcej robi.

  • 3. Data: 2004-07-28 09:08:44
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Piotr pisze:

> [...]
    > strukturę dla części zakupów, tych związanych ze sprzedażą opodatkowaną i
    > zwolnioną, a 100% dla zakupów związanych wyłącznie ze sprzedażą

    Cos krecisz....

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-07-28 09:10:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    zwolnioną,
    > a 100% dla zakupów związanych wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną ?

    Nawet należy.
    Ustawa nakazuje przede wszystkim przyporządkować zakup do okreslonej
    sprzedazy - opodatkowanej (odliczamy całość) lub zwolnionej (nic nie
    odliczamy) a dopiero gdy do dla konkretnego zakupu to nie jest możliwe
    stosowac strukturę. Struktura jest "na końcu" ściezki klasyfikowania
    zakupów.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-07-28 09:12:51
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > odliczamy) a dopiero gdy do dla konkretnego zakupu to nie jest możliwe
    > stosowac strukturę. Struktura jest "na końcu" ściezki klasyfikowania

    No znowu mi sie pomieszalo z e "struktura" dla podatku "naleznego"

    A to przez to ze do glowy by mi nie przyszlo,
    ze ktos che nie odliczac podatku naliczonego od zakupow
    sluzacych sprzedazy wylacznie opodatkowanej

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-07-28 09:25:46
    Od: "Łukasz Drzewiecki" <d...@A...wp.pl>

> [...]
    >zwolnioną,
    >a 100% dla zakupów związanych wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną ?

    Dokładnie tak. No bo jaki sens miało by stosowanie struktury do zakupów
    związanych wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną?

    Łukasz
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2004-07-28 10:25:08
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

> [...]
    > odliczamy) a dopiero gdy do dla konkretnego zakupu to nie jest możliwe
    > stosowac strukturę. Struktura jest "na końcu" ściezki klasyfikowania

    Dzięki za odpowiedź.

    Czy można zastosować strukturę w następującej sytuacji:

    -dla część zakupów związanych wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną liczymy 100%
    naliczonego
    -dla _pozostałej_ części zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną
    liczymy w/g _struktury_sprzedaży_ za rok poprzedni

    Ponadto, strukturę wylicza się na postawie obrotu całkowitego i obrotu związanego ze
    sprzedażą
    za którą nie przysługuje odliczenie od vat należnego. Czy w związku z tym prawdą
    jest, że
    w sytuacji bez możliwości powiązania zakupów ze sprzedażą, stosuje się strukturę dla
    _całkowitych_ zakupów.
    Czyli dla przytoczonego powyżej przypadku struktura powinna być liczona inaczej ?

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2004-07-28 11:29:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    > -dla _pozostałej_ części zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną
    > liczymy w/g _struktury_sprzedaży_ za rok poprzedni

    A jaka inną chciałbyś stosować? Tylko taka jest w ustawie.

> [...]
    jest, że
    > w sytuacji bez możliwości powiązania zakupów ze sprzedażą, stosuje się strukturę

    Myślisz caly czas od złej strony. O tym czy zakup rozliczać struturą czy
    nie decyduje się na poziomi kazdego zakupu odrebnie a nie globalnie.
    Oczywiście jeżeli żadnego zakupu nie mozna przyporządkowac wyłącznie
    sprzedazy opodatkowanej to siła rzeczy od wszystkich zakupów VAt
    odliczymy struktura. Ale musimy o tym zadecydowac na poziomie każdego
    dokumentu zakupu oddzielnie. To jak wyjdzie globalnie to suma decyzji
    podjętych dla każdej transakcji osobno.

    Jeżeli na 1000 dokumetów jeden dotyczy sprzedaży opodatkowanej to
    odliczysz cały VAT od tego jednego a od pozostały 999 zastosujesz
    strukturę. Jeżeli z tych 1000 dokumentów żaden nie dotyczy wyłącznie
    sprzedazy opodatkowanej to zastosujesz strukturę do *każdego z niech*
    ale nie *wszystich*. To taka mała semnatyczna różnica ktora powoduje że
    masz problem ktorego byc nie powinno. Semantyka zwiodła Cię na manowce.

    Zasad dla każdego przypadku jest ta sama, pod warunkiem że nie wymyślasz
    sobie jakiegos globalnego systemu a stosujesz ustawowy, czyli
    przyporządkowanie każdego dokumentu odrebnie, niezaleznie od innych.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-07-28 12:08:34
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

> [...]
    > sobie jakiegos globalnego systemu a stosujesz ustawowy, czyli
    > przyporządkowanie każdego dokumentu odrebnie, niezaleznie od innych.

    Bardzo, bardzo dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Piotr