  • 11. Data: 2004-07-23 09:14:02
    Temat: Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <t...@g...pl> napisal(a):
    > 1. No jeszcze z rok postudiuje -> ZUS=250+420=670?

    Nic, tak czy tak płacisz full, 'promocja' się skończyła w czerwcu. Może
    będą jakieś nowe, ale nie napalałbym się. ;)

    > 2. Co jeśli dajmy na to znajde gdzieś chwilową prace (no na kilka m-cy)?

    Jeśli będziesz zarabiał więcej niż 800 z groszami, to będziesz płacił
    tylko odliczane w większości od podatku zdrowotne. Ale tylko przez okres
    kiedy będziesz pracował.

    > I jeszcze takie coś - no za DG odpowiada się całym swoim majątkiem.
    > W moim przypadku - czy również majątkiem rodziców?

    Dopóki nie umrzesz i nie odziedziczą spadku razem z długami, to nie
    odpowiadają.
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2004-07-23 13:13:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, mczuz wrote:
    [...]
    >+ Nie wliczam do KUP żadnych kosztów z wynajmem od rodziców. Rodzice tylko
    >+ jako właściciele mieszkania napisali oświadczenie wynajmu.
    >+ (rzekomo - powinno sie spisać umowę, zarestrować ją, rodzice powinni płcacić
    >+ podatak od wynajmu)

    Nie *rzekomo*, ale "powinno się". Jak USowi w zębach zaniosłeś papier
    z którego wynika iż rodzice biorą od ciebie pieniądze (skoro wynajem
    to pieniądze są)....
    Samotnik już wyłożył że było trzeba ustalić użyczenie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-07-23 22:26:14
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Nie *rzekomo*, ale "powinno się". Jak USowi w zębach zaniosłeś papier
    > z którego wynika iż rodzice biorą od ciebie pieniądze (skoro wynajem
    > to pieniądze są)

    Nawet gdyby uzyczyli lokal za free->tez placa podatek, nie ma znaczenia.

  • 14. Data: 2004-07-23 22:38:07
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <j...@i...pl> napisal(a):
    > tylko
    > płcacić

    > Nawet gdyby uzyczyli lokal za free->tez placa podatek, nie ma znaczenia.

    Ech, powiedział co wiedział. Najpierw przeczytaj ustawę o PDoOF, a potem
    udzielaj złotych rad, bo ludziom w głowach mącisz.

    Art. 16.
    1. Za przychód z nieruchomości odstąpionych bezpłatnie w całości
    lub w części do używania innym osobom fizycznym i prawnym oraz
    jednostkom organizacyjnym nie mającym osobowości prawnej uważa się
    wartość czynszową, stanowiącą równowartość czynszu, jaki
    przysługiwałby od tych osób w razie zawarcia umowy najmu lub dzierżawy
    nieruchomości. [...]

    2. Jeżeli właściciel nieruchomości używa jej na własne potrzeby
    lub potrzeby członków rodziny [...] nie ustala się wartości czynszowej
    tej nieruchomości lub jej części, a wydatki związane z nieruchomością
    nie stanowią kosztu uzyskania przychodów.

    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2004-07-23 23:08:13
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > tej nieruchomości lub jej części, a wydatki związane z nieruchomością
    > nie stanowią kosztu uzyskania przychodów.

    Hmm. Czy uzyczenie w celu prowadzenia dzialalnosci takze korzysta z tego
    zapisu?
    Jesli tak, to odwoluje, ale nie jestem pewien.

  • 16. Data: 2004-07-23 23:12:23
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Hmm. Czy uzyczenie w celu prowadzenia dzialalnosci takze korzysta z tego
    > zapisu?
    > Jesli tak, to odwoluje, ale nie jestem pewien.

    Sprawdzilem. "albo".... :)

  • 17. Data: 2004-07-23 23:55:10
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <j...@i...pl> napisal(a):