  • 1. Data: 2005-06-14 07:19:03
    Temat: symfonia handel a vat
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Witam
    Używam programu Symfonia Handel firmy Matrix w wersji 3.20c
    Wystawiłem fakturę:
    1. Towar1 - 131,15 netto
    2. Usługa1 - 32,79 netto
    Problem w tym, że zadzwoniła do mnie pani księgowa i mówi mi że źle został
    naliczony Vat ponieważ program obliczył ten VAT od całej wartości netto
    (163,94 netto) a powinien zsumować VAT oddzielnie z każdej pozycji...
    różnica 1 grosz...?
    Jak powinno być poprawnie?
    szauek

  • 2. Data: 2005-06-14 07:33:26
    Temat: Re: symfonia handel a vat
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 14 Jun 2005 09:19:03 +0200, szauek napisał(a):

> [...]
    > naliczony Vat ponieważ program obliczył ten VAT od całej wartości netto
    > (163,94 netto) a powinien zsumować VAT oddzielnie z każdej pozycji...

    Zgodnie z przepisami obie metody ( obliczanie od całości lub obliczanie od
    poszczególnych pozycji) są prawidłowe.
    Księgowa więc nie ma racji - radzę zmienić księgową.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-06-14 08:14:45
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zgodnie z przepisami obie metody ( obliczanie od całości lub obliczanie od
    > poszczególnych pozycji) są prawidłowe.
    > Księgowa więc nie ma racji - radzę zmienić księgową.
    w tym sęk że to jest księgowa mojego kontrahenta:)
    drugi sęk, to fakt, że problem wyszedł gdy chciała zaksięgować poszczególne
    pozycje w inne kolumny w kpir (tak zrozumiałem) i w tym momencie jej
    przestało się zgadzać.
    Ona żąda poprawienia faktury, a mój program nie za bardzo chce dać to
    zmienić:(
    Czy jeśli ręcznie wypełnię fakturę, wpisując sumę VATu z poszczególnych
    pozycji, czy to będzie prawidłowe?
    szauek

  • 4. Data: 2005-06-14 10:20:23
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 14 Jun 2005 10:14:45 +0200, szauek napisał(a):

    > Czy jeśli ręcznie wypełnię fakturę, wpisując sumę VATu z poszczególnych
    > pozycji, czy to będzie prawidłowe?
    > szauek

    Tylko po co ??
    Jak chce wpisywać w rożnych pozycja KPiR to przecież wpisuje kwoty netto.
    A Vat - w rejestrze zakupu VAT wpisuje się kwoty z faktury a nie z
    poszczególnych pozycji.
    I nie kombinuj z wystawianiem drugiej FV bo sobie kłopotow tylko narobisz.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-06-14 14:09:13
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    szauek napisał(a):
> [...]
    > został naliczony Vat ponieważ program obliczył ten VAT od całej wartości
    > netto (163,94 netto) a powinien zsumować VAT oddzielnie z każdej

    Oba wyliczenia są poprawne (księgowa baran ? ;) )

    A przy wystawianiu z Symfonii faktury naciśnij prawy klawisz myszy -
    program umozliwi ci wybranie sposobu naliczania VAT (miej na uwadze, że
    oba sposoby z punktu widzenia przepisow podatkowych sa poprawne).

    --
    #####################
    Raku

  • 6. Data: 2005-06-14 20:06:44
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

> [...]
    > program umozliwi ci wybranie sposobu naliczania VAT (miej na uwadze, że
    > oba sposoby z punktu widzenia przepisow podatkowych sa poprawne).

    super. O to mi chodziło - wielkie dzięki.
    szauek

  • 7. Data: 2005-06-14 21:03:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2005, szauek wrote:

    > + Problem w tym, że zadzwoniła do mnie pani księgowa i mówi mi że źle został
    > + naliczony Vat ponieważ program obliczył ten VAT od całej wartości netto

    Jak owa księgowa się uchowała ??
    Ostatnie zliczanie dopuszczalnych metod policzenia VAT na
    'wielopozycyjnej' fakturze wykazało coś cztery *prawidłowe*
    lecz różne metody podsumowania.
    Jej firma nigdy np. nie księgowała kosztu z faktury wystawionej
    "do paragonu" ?? Niemożliwe...

    > + Jak powinno być poprawnie?

    Już wiesz :) - można sobie wybrać...
    Dwa sposoby sumowania "od netta" ("po pozycjach" i "po tabelce
    stawek"), dwa sposoby sumowania "od brutta" - wg. obliczeń
    matematycznych *1/(1+stawka) oraz mnożąc przez współczynnik
    już uprzednio zaokrąglony przez ministra.
    Dostaje się fakturę od kogoś i trzeba rzucić monetą żeby
    wylosować jaką metodę przyjął ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-06-14 22:20:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Tuesday, June 14, 2005, 11:03:30 PM, you wrote:

    [...]

    > Dostaje się fakturę od kogoś i trzeba rzucić monetą żeby
    > wylosować jaką metodę przyjął ;)

    Czworościenne monety byłyby chyba dość niewygodne... Wyobraż sobie
    bilon w kieszeni ;-)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2005-06-15 13:05:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jun 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Czworościenne monety byłyby chyba dość niewygodne... Wyobraż sobie
    >+ bilon w kieszeni ;-)

    No tak. Od ostrosłupów to dziury się szybko robią :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-06-15 15:35:08
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    > Jak owa księgowa się uchowała ??
    ..gdyby to była księgowa z firmy, która zalega to bym olał, ale tak
    postanowiłem że pójdę jej na rękę, tym bardziej że jako kobieta posiada
    również walory wizualne;)
    Jednakowoż nie omieszkam poinformować jej jak stanowią przepisy.
    W każdym razie dzięki. Można na Was zawsze liczyć:)

    szauek