  • 11. Data: 2003-04-08 07:37:50
    Temat: Re: tani lub bezpłatny program
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Gratuluje elokwencji.

    Nie ma za co.
    Mam to od małego.

    pozdrawiam
    fart
    :))))))))))))))))))))))))

    uśmiechnij się ..... będziesz miał świetny i szczęśliwy tydzień .... tylko
    patrz

  • 12. Data: 2003-04-08 07:51:28
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Access robi błędy w zaokrągleniach, gdy końcówka jest poniżej 0.5?
    > Zauważyłeś?
    > Czy dane trzeba wpisywać za każdym razem, czy też można wybrać stałych
    > klientów?
    > Czy wystawca może mieć kilka adresów lub np. zmienić nr-rachunku na
    > pojedynczej fakturze, w trakcie jej wystawiania.
    > Co robisz kiedy (suma (netto*vat)) <> (suma(netto)*vat)
    > Baza towarów, rabaty dla klientów ...
    > Mozna wydrukować duplikat...
    > Jak się pozbiera takich 'funkcjonalności' to z kilku dni zrobi się

    Szanowny KK
    W 1993 r. zrobiłem coś, co wyliczało faktury vat a użyłem do tego arkusza
    kalkulacyjnego Lotus 123 v 3. To było jeszcze w dosie. Z dumą powiem, że to
    chodziło przez trzy lata ...... zanim nie kupiłem programu komercyjnego.
    Z dumą powiem, że wszystko o co pytałeś miałem w tym arkuszu.
    Miał wadę. Jak nie zapisałem arkusza ....... diabli brali całą moją pracę.
    :)))))))))))))
    Od tego czasu ja nie posunąłem się ze swoją wiedzą ani krok do przodu, więc
    jestem cofnięty. Przyznaje się do tego ale nie wierzę, by nie można określić
    właściwie zaokrągleń w akcesie.
    Robię szczegółową listę płac w OO i wychodzi mi ona suuuuper, pokrywa się co
    do grosika z listą z komercyjnego programu komputerowego.
    Do tej pory robiłem wyliczenia płac brutto/netto na arkuszu .... było suuper
    Nie sądzę więc, że miałbym problem z opisem formuł zaokrąglających, by
    otrzymać właściwy wynik.

    pozdrawiam
    fart

  • 13. Data: 2003-04-08 08:01:11
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "fart" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > kalkulacyjnego Lotus 123 v 3. To było jeszcze w dosie. Z dumą powiem, że
    > chodziło przez trzy lata ...... zanim nie kupiłem programu komercyjnego.

    No właśnie kupiłeś.

    > Przyznaje się do tego ale nie wierzę, by nie można określić
    > właściwie zaokrągleń w akcesie.

    Oczywiście, że można, tylko trzeba się zorientować, że coś jest źle.
    A to są testy, czas i pieniądze.

    A wogóle to koniec dyskusji.
    W przypływie dobrego humoru napisałem do rymu, bo przypomniały mi się czasu
    czynów społecznych,
    a ty mnie na pręgieżu stawiasz.
    Zajmuję się zawodowo pisaniem programów pod konkretne nietypowe zlecenia,
    gdzie wiadomo, że to się nie sprzeda w ilości większej niż sztuk 1. Ale
    przeraża mnie fakt, że ludzie sądzą, że to kosztuje 100 zł.

  • 14. Data: 2003-04-08 12:18:46
    Od: Iktorn <i...@k...pl>

    * KK <p...@g...pl>:

    > Czy twój program potrafi wystawiae faktur? na dwóch odbiorców?

    Firma dla ktorej to robilem, nie miala takich wymagan

    > Access robi b??dy w zaokr?gleniach, gdy ko?cówka jest poni?ej 0.5?
    > Zauwa?y?e??

    Nie... US tez nie.

    > Czy dane trzeba wpisywaae za ka?dym razem, czy te? mo?na wybraae sta?ych
    > klientów?

    Raczysz zartowac :)

    > Czy wystawca mo?e mieae kilka adresów lub np. zmieniae nr-rachunku na
    > pojedynczej fakturze, w trakcie jej wystawiania.

    Tak.

    > Co robisz kiedy (suma (netto*vat)) <> (suma(netto)*vat)

    != chyba ;) Na powarznie - teraz nie pamietam, ale wg US trzeba sie po
    prostu na ktoras z tych wersji zdecydowac i tyle

    > Baza towarów, rabaty dla klientów ...

    Tak.

    > Mozna wydrukowaae duplikat...

    Tak.

    > Jak si? pozbiera takich 'funkcjonalno?ci' to z kilku dni zrobi si?
    > kilkana?cie, kilkadziesi?t...

    Nie widze w tych funkcjonalnosciach nic niezwyklego.

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 15. Data: 2003-04-08 12:40:21
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Uzytkownik "Iktorn" [...]

    > Tak.

    > != chyba ;) Na powarznie - teraz nie pamietam, ale wg US trzeba sie po
    > prostu na ktoras z tych wersji zdecydowac i tyle

    po pierwsze to zalezy od jezyka programowania czy <> czy !=
    a po drugie wlasnie pewnie o to chodzi NA CO sie pan zdecydowal.
    ja preferuje (suma(netto)*vat) ale mam dostawcow ktorychprobramy
    podaja (suma (netto*vat)) i jest to dla mnie uciazliwe.

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-04-08 12:52:34
    Od: Iktorn <i...@k...pl>

    * Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl>:

    > po pierwsze to zalezy od jezyka programowania czy <> czy !=

    ';)'

    > a po drugie wlasnie pewnie o to chodzi NA CO sie pan zdecydowal.
    > ja preferuje (suma(netto)*vat) ale mam dostawcow ktorychprobramy
    > podaja (suma (netto*vat)) i jest to dla mnie uciazliwe.

    po glebszym zastanowieniu opowiadalbym sie za tym co Pa?scy (!)
    niektorzy dostawcy... np. dlatego, ze mozna na jednej fakturze
    korzystac z kilku stawek VAT... ale to IMO, a po za tym nie robmy z
    igly widel... nie przedluza to pisania programu "do wystawiania faktur"
    ani o sekunde. Problem moze sie pojawic przy pelnej ksiegowosci...

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 17. Data: 2003-04-08 13:02:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Uzytkownik "Iktorn" [...]

> [...]
    > igly widel... nie przedluza to pisania programu "do wystawiania faktur"
    > ani o sekunde. Problem moze sie pojawic przy pelnej ksiegowosci...

    Problem jest inny...
    kazda faktura ma pod spodem "tabelke podsumowanie"

    netto wg stawki : stawka : Vat wg stawki : Brutto wg stawki..

    jesli wpisuje sobie do rejestru VAT kwoty netto z owej tabelki
    to komputer mnozy przez stawke VAT otrzymuje ow VAT i nie mosze go wpisywac.
    sprawdzam, czy SUMA brutto na ekranie zgadza sie z brutto na fakturze i mam
    podstawe przypuszczac,
    ze nie zrobilem "palcowki"

    Gdy programista mial podobne do panskich przemyslenia musze patrzyc gdzie
    tkwi roznica zaokraglen.
    dlatego wole by zgadzala sie "tabelka" i gdy program pozwala tak ustawic, by
    tabelka sie zgadzala.

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-04-09 12:38:29
    Od: "Admiro" <a...@i...pl>

    Może żeby coś w temacie napisać to:

    Fakturowanie: http://www.lt.net2000.pl/fakturafree.htm używam rok - jest
    luzik

    Księgowanie:
    www.ami-sys.com.pl - używam ponad rok i jest super

  • 19. Data: 2003-04-12 11:20:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Uzytkownik "Iktorn" [...]
    [...]
    >+ a po drugie wlasnie pewnie o to chodzi NA CO sie pan zdecydowal.
    >+ ja preferuje (suma(netto)*vat) ale mam dostawcow ktorychprobramy
    >+ podaja (suma (netto*vat)) i jest to dla mnie uciazliwe.

    Boguś, ale to jest problem OT (w tym wątku) - tu chodziło tylko
    i wyłącznie o wystawianie faktur a nie ich automatyczne wprowadzanie
    do rejestru :|
    A algorytmów[1] liczenia VAT jest najmarniej trzy (coś tydzień-dwa temu
    pisałem iż zbieram również inne propozycje) :)
    [1] "legalnych", czyli zgodnych z ustawą !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)