  • 1. Data: 2002-12-29 12:43:19
    Temat: terminy księgowania
    Od: "Jan Woźny" <j...@p...onet.pl>

    witam
    otrzymałem towar i fak vat 16 grudnia 2002 roku. termin płatności jest na
    02.02.2003
    kiedy mam ją zaksięgowac w KPiR -w grudniu, czy w lutym - po zapłaceniu?
    vat z tej faktury mogę odliczyć w deklaracji za grudzień czy za luty po
    zapłacie .Nigdy nie występuję o zwrot vatu gdyż podatek naliczony jest
    zawsze mniejszy od podatku należnego .
    proszę o pomoc
    ywoz

  • 2. Data: 2002-12-29 17:34:43
    Temat: Re: terminy księgowania
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Woźny" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > vat z tej faktury mogę odliczyć w deklaracji za grudzień czy za luty po
    > zapłacie .Nigdy nie występuję o zwrot vatu gdyż podatek naliczony jest

    Re :
    Moim zdaniem lektura podanych niżej (i nie tylko) przepisów może być pomocna
    w prowadzeniu DG. Ale to tylko moje zdanie. Kontrolujacy Cię w przyszłości
    urzędnik US zapewne stwierdzi, że nie czytanie przez podatników tych i
    innych przepisów ma pozytywny wpływ (na wysokość jego premii).
    Twoje pieniądze - Twój wybór ;-)))
    Rozp. MF o prowadzeniu KPiR
    § 17. 1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
    wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.
    Ustawa o VAT
    Art. 19.
    3. Obniżenie kwoty podatku należnego, o której mowa w ust. 1, następuje:

    1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc, w którym podatnik otrzymał
    fakturę albo dokument celny i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc
    następny, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3,

    Pamiętaj, że PDOF i VAT to niezależne od siebie podatki i niezależny od
    siebie sposób ich obliczania. Np przy kosztach z opóźnionym terminem
    płatności i stosowaniu metody kasowej będziesz miał to coś w VAT, a nie
    będziesz miał w KPiR. Po zapłacie to samo będziesz miał w KPiR, a nie
    będziesz miał w VAT (bo wcześniej odliczyłeś).

    Przy metodzie memoriału i kosztach typu telefon, prąd wystąpi Ci
    zjawisko odwrotne.

    AR

    Ps. Największym wrogiem urzędnika jest Twoja wiedza.