  • 1. Data: 2004-04-27 15:37:26
    Temat: to jest KOMPLETNIE nienormalne - NIP gdzie leży prawda ?
    Od: "bach" <n...@n...no>

    Witam

    Chciałem złożyć formularz o nadanie nipu, jednak powiedzieli
    mi w US ze musi byc wypelniona rubryka E - "Dane podmiotu za,
    pośrednictwem którego przekazywany jest formulaż" i nie przyjęto
    mojego wniosku. Powiedziałem OK - wezmę to od pracodawcy.
    (umowa o dzieło)
    Pracodawca (duża zagraniczna firma) mowi :
    "To jest dla nas problem nie do przeskoczenia" - pozostawie to
    bez komentarza

    Radzą żebym :
    "wypełnił formularz i w nagłówku D oraz w nagłówku punktu 67. skreślił
    "/osoby reprezentującej składającego" Wtedy nie jest Pan zobowiązany
    wypełniać podpunkt E . Oznacza to że sam Pan stara się o nadanie nipu
    a jeśli nie nadadzą panu to złamią ustawę. "

    czy to prawda ? Wydaje mi się to skrajnie mało prawdopodobne. Pewnie
    jutro zadzwonie do US , ale chciałem poznać opinie grupowiczów, tym bardziej
    że w archiwum wyczytałem że moge wpisać zastępczo wszędzie pesel zamiast
    nipu,
    i wniosek o nip złożyć pod koniec roku razem z PIT-em bez wypełnionej
    rubryki
    E. Czy to prawda ? IMO głupio wtedy że kobita z US mi tego
    od razu nie powiedziała :-/

    --
    pozdrawiam Bach
    www.bach2k.republika.pl

  • 2. Data: 2004-04-27 16:31:14
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    bach wrote:

> [...]
    > rubryki
    > E. Czy to prawda ? IMO głupio wtedy że kobita z US mi tego

    Formalnie z wniosekiem o nadanie NIP występuje pracodawca,
    zleceniodawca, tak więc to firma powinna wysłać wypełniony wniosek o
    nadanie NIP dla ciebie.
    Nie rozumiem co jest nie do przeskoczenia dla firmy.
    Firma nie ma żadnego przedstawicielstwa w Polsce?

  • 3. Data: 2004-04-27 16:53:40
    Od: "bach" <n...@n...no>

    > Nie rozumiem co jest nie do przeskoczenia dla firmy.
    > Firma nie ma żadnego przedstawicielstwa w Polsce?

    Ma , właśnie z nim mam problem, jasnych powodów mi nie
    podali (a raczej gość reprezentujący tą firme).

    --
    pozdrawiam Bach
    www.bach2k.republika.pl

  • 4. Data: 2004-04-27 17:26:14
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    bach <n...@n...no> wrote:
    > Ma , właśnie z nim mam problem, jasnych powodów mi nie
    > podali (a raczej gość reprezentujący tą firme).

    Tja, jak przyjdzie do wypłaty czy podwyżki, to też będzie "problem nie do
    przeskoczenia". Trochę brzydko pachnie.

    P.

  • 5. Data: 2004-04-27 18:46:00
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-27 18:31, Użytkownik poilkj napisał:
    > bach wrote:

    > Formalnie z wniosekiem o nadanie NIP występuje pracodawca,
    > zleceniodawca, tak więc to firma powinna wysłać wypełniony wniosek o
    > nadanie NIP dla ciebie.

    Dziwne. Ja to robilem juz dawno wiec moglo byc inaczej, ale o ile
    kojarze sam chcialem miec NIP. To w koncu moj NIP, sluzy MNIE do
    placenia podatkow i co komu do tego.

    Z ciekawosci:
    A jesli dzieciak dostaje dochody ze spadku to jak robi ?
    ---

  • 6. Data: 2004-04-28 06:21:53
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Formalnie z wniosekiem o nadanie NIP występuje pracodawca,

    Skad te wiadomosci ? Ja o NIP wystapilem sam, moja zona tez ... po
    trzech tygodniach dostalismy decyzje i finito ...

  • 7. Data: 2004-04-28 09:08:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik KrzysiekPP k...@o...pl ...

    > Skad te wiadomosci ? Ja o NIP wystapilem sam, moja zona tez ... po
    > trzech tygodniach dostalismy decyzje i finito ...

    Tak mówi ustawa o NIP, ale w praktyce wygląda to różnie. Ja osobiście nigdy
    nie spotkałem sięz Us który by nie chciał przyjąć NIP-3 identyfikacyjnego,
    ale wiem ze takie US są. Spróbuj przesłać pocztą, albo powiedz że
    pracowałeś tylko miesiąc i juz nie pracujesz, albo że chcesz NIP bo za
    miesiąc będziesz rozpoczynał DG i wolisz numer już mieć, bo potem bez nipu
    ciężko prowadzić DG.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 8. Data: 2004-04-28 09:19:48
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

> [...]
    NIP bo za
    > miesiąc będziesz rozpoczynał DG i wolisz numer już mieć, bo potem bez nipu
    Nooo
    Niezle sie trzeba w tym kraju nacyganic, zeby cos
    uczciwie zalatwoc. To gosc chce numerek, zeby
    uczciwie placic podatki a US nie chce. Nic tylko
    raj podatkowy.

    PawelZ
    -----------

  • 9. Data: 2004-04-28 09:36:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > pracowałeś tylko miesiąc i juz nie pracujesz, albo że chcesz NIP bo za
    > miesiąc będziesz rozpoczynał DG i wolisz numer już mieć, bo potem bez nipu

    Z tych wszystkich rozwiązan radze to piersze - wysłać pocztą -
    koniecznie poleconym!
    Wtedy żeby odmówić wydania muszą podać odstawę prawną. Muszą po prostu
    albo przyjąc wniosek albo na wyraźnie odpowiedziec dlaczego nie przyjęli.

    Swoja drogą w biurzem podawczym US maja obowiązek przyjąć wszystko, bo
    nie panienka z okienka rozpatruje potem
    wniosek/deklarację/podanie/whatever. Oczywiście biuro podawcze to taka
    nieformalna zapora, która czasem działa nawet na korzyś podatnika
    (panienka z okienka powie że cos źle, druk nie ten albo co dopisac i nie
    trzeba potem skldac drugi raz, korygować, wyjasniać) ale często taki
    cerber zaczyna na własną rękę oceniac co przyjąc a co nie i robi sie
    paranoja.

    Radze wysłać listem poleconym i czekać. Po dwóch tygodniach, jak nic nie
    przyjdzie, telefonicznie podpytac sie udając greka, "co z moim nipem".
    A może przyjdzie NIP i sprawa będzie załatwiona.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-04-28 09:48:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Bozoo z...@z...eu.org ...

    > Nooo
    > Niezle sie trzeba w tym kraju nacyganic, zeby cos
    > uczciwie zalatwoc. To gosc chce numerek, zeby
    > uczciwie placic podatki a US nie chce. Nic tylko
    > raj podatkowy.

    Zgadza się, w tym przypadku US jest bardzo upierdliwy, ale tak na prawdę to
    zawinił pracodawca! Na szczęście wwiększości US takie zgłoszenie przyjmują
    bez mrugnięcia okiem. A tak z ciekawości jaki to US jest taki
    praworządny???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")