  • 1. Data: 2005-11-02 11:20:06
    Temat: ulga budowlana/remontowa
    Od: "Radek" <r...@f...pl>

    Witam!

    W tym roku otrzymałem kredyt i dokonalem zakupu mieszkania od developera,
    nie mam jednak aktu notarialnego, tylko faktury zakupu oraz wiele faktur na
    rózne materiały budowlane, wykonczeniowe itp.
    Czy pomimo braku aktu własności mam możliwość skorzystania z ulg
    budowlanych/remontowych?

    pozdr
    Radek

  • 2. Data: 2005-11-02 11:25:20
    Temat: Re: ulga budowlana/remontowa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Radek wrote:

    > W tym roku otrzymałem kredyt i dokonalem zakupu mieszkania od
    > developera, nie mam jednak aktu notarialnego, tylko faktury zakupu

    Pomijając dalsze pytanie: oznacza to, że nie dokonałeś zakupu
    mieszkania od developera

  • 3. Data: 2005-11-02 14:52:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005, Radek wrote:

    > W tym roku otrzymałem kredyt i dokonalem zakupu mieszkania od developera,
    > nie mam jednak aktu notarialnego,

    Kodeks Cywilny:
    +++
    Art. 73.
    § 1.
    Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną,
    czynność dokonana bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna
    tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje rygor nieważności.
    § 2.
    Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej inną formę szczególną,
    czynność dokonana bez zachowania tej formuły jest nieważna. [...]
    [...]
    Art. 158.
    Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości
    powinna być zawarta w formie aktu notarialnego.
    To samo dotyczy umowy przenoszącej własność, która zostaje
    zawarta w celu wykonania istniejącego uprzednio zobowiązania
    do przeniesienia własności nieruchomości;
    zobowiązanie powinno być w akcie wymienione.
    ---

    Nie kupiłeœ tego mieszkania i już.
    Dałeœ przedpłatę :>

    > tylko faktury zakupu oraz wiele faktur na
    > rózne materiały budowlane, wykonczeniowe itp.
    > Czy pomimo braku aktu własności mam możliwość skorzystania z ulg
    > budowlanych/remontowych?

    Po pierwsze - nie mamy pojęcia czy piszesz o MIESZKANIU.
    Objaœniam: możesz jeszcze pisać o BUDOWIE, czyli czymœ co
    w myœl prawa budowlanego ani budynkiem (jego częsciš) ani
    wyodrębnionym lokalem jeszcze NIE JEST. Nie ma protokołu
    odbioru i stosu przywalonych pieczštek skutkujšcyh wpisaniem
    tego "czegoœ" do stosownych ksišg.

    Jeœli mowa o *mieszkaniu* - to ustawa nie narzuca wymogu bycia
    włascicielem, wystarczy "tytuł prawny" - np. umowa najmu,
    użyczenie itp.
    Z dyskusji grupowych wynikło (streszczam) że jeœli z umowy
    z deweloperem wynika że w owym *mieszkaniu* możesz mieszkać
    mimo że go nie kupiłeœ (a tylko dałeœ zaliczkę, zadatek albo
    innš przedpłatę) - to masz ten "tytuł prawny".

    Ale jeœli to przypadkiem *nie jest mieszkanie*... no to ustawa
    nie przewiduje ulgi z tytułu "modernizacji budowy"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-11-02 16:20:32
    Od: m...@p...onet.pl

    To chyba wszystko zalezy od interpretacji US. Ja mam taka sytuacje, ze bede po
    odbiorze technicznym, a przed aktem notarialnym. W jednym US powiedzieli, ze
    nie mam co liczyc, bo urzadzanie mieszkania(od nowa) to nie remont, a w drugim,
    ze OK ale nie wszystko mozna odliczyc. Oczywiscie powiedziano mi, iz rozmowa
    przez telefon nie jest wiazaca. Nalezy wyslac pismo i poczekac na oficjalna
    decyzje. Swoja droga mam pytanie:jak dlugo bede czekal na odpowiedz?sa jakies
    terminy ustawowe?Jaka ustawa to reguluje?Pzdr

  • 5. Data: 2005-11-02 21:12:13
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    liczy się fakt ZAPŁATY a nie sformalizowania sprawy.
    Masz dowód wpłaty lub rachunek lub fakturę - to TAK

  • 6. Data: 2005-11-05 12:32:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005 m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > odbiorze technicznym, a przed aktem notarialnym. W jednym US powiedzieli, ze
    > nie mam co liczyc, bo urzadzanie mieszkania(od nowa) to nie remont,

    ...przeoczyli ten drobiazg że chodzi o ulgę na remont *I MODERNIZACJĘ* ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-11-05 12:35:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005, Wojciech Kozlowski wrote:

    > liczy się fakt ZAPŁATY a nie sformalizowania sprawy.

    Nie sądzę.
    Ulga jest na remont:
    1. mieszkania
    2. do którego ma się "tytuł prawny"

    Czyli jak coś [1] *nie jest* mieszkaniem (developer nie ma
    odbioru technicznego) to dziękujemy z góry.
    A jak jest to już wysoce prawdopodobne że masz rację - tylko
    to ma WYNIKAĆ Z UMOWY (że wolno mu po zapłaceniu mimo że NIE
    JEST właścicielem korzystać z mieszkania).
    Bo właścicielem być nie trzeba (lokator też nie jest) ale
    ów "tytuł" trzeba umieć pokazać.

    ...i polecam sygnaturkę w wersji extra ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?