    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sun, 22 Feb 2015 00:56:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: ulga remontowa 2014 można czy nie można
    From: n...@p...onet.pl

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 21:29:07 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Zacząłbym od pytania, czy ta ulga w roku 2014 w ogóle przysługiwała.
    > Wygląda to tak:
    >
    > http://www.gofin.pl/17,1,62,155842,zwrot-czesci-vat-
    za-materialy-budowlane-tylko-do-konca-2013-r.html
    > http://ccas.pl/9-artykuly/15-koniec-ulgi-remontowej-
    2013
    > http://www.wprost.pl/ar/356709/Koniec-z-odliczaniem-
    VAT-u-za-materialy-budowlane/

    > IMO - klops.
    > Jak kwity nie mają daty z 2013 to są "nieodliczalne".

    I do tego momentu wszystko się zgadza w wielu źródłach. Ale od 2014 jest zwrot
    podatku VAT za materiały budowlane na nowych zasadach link poniżej.

    http://kb.pl/teksty/2014/05/08/zwrot-vat-za-material
    y-budowlane-2014-jak-odzyskac-podatek/#

    Jest też ustawa z dnia 27 września 2013 r.o pomocy państwa w nabyciu pierwszego
    mieszkania przez młodych ludzi, dokładne określenie warunków zwrotu wydatków określa
    art.20 tejże ustawy.

    http://orka.sejm.gov.pl/proc7.nsf/ustawy/1421_u.htm

    Napotkałem swego rodzaju sprzeczność podczas googlowania odnośnie spełnienia
    kryteriów, aby te wydatki odliczyć.Dlatego też mój wątek na grupie.Jeste też
    stwierdzenie"W myśl nowych zasad nie można już odliczyć podatku VAT za materiały
    budowlane użyte do remontu nieruchomości. Liczą się tylko wydatki poniesione w
    związku z budową pierwszej nieruchomości(...)"

    Mając na uwadze wskazany art.20, trzeba spełniać wszystkie warunki tego artykułu,
    czy może tylko niektóre?

    żeby te wydatki, które poniosłem w roku 2014 wprost odliczyć, mając na uwadze
    założenie, które wskazałem w pierwotnym poście. Kryteria, które rozważam dla
    przypadku rozpatrywanego to w sumie łącznie te trzy warunki, które są spełnione:
    art.20 pkt.3.1b
    art.20 pkt.3.3a
    art.20 pkt.3.4

    art.20
    "1. Osoba fizyczna, która po dniu 1 stycznia 2014 r. poniosła wydatki na zakup
    materiałów budowlanych, ma prawo ubiegać się o zwrot części tych wydatków, zwany
    dalej "zwrotem wydatków".

    2. Zwrot wydatków finansowany jest z budżetu państwa.

    3. O zwrot wydatków można się ubiegać, jeżeli:

    1) wydatki zostały poniesione w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych w
    związku z:

    a) budową domu jednorodzinnego albo

    b) nadbudową lub rozbudową budynku na cele mieszkalne lub przebudową
    (przystosowaniem) budynku niemieszkalnego, jego części lub pomieszczenia
    niemieszkalnego na cele mieszkalne, w wyniku których powstał lokal mieszkalny;

    2) przedsięwzięcie, o którym mowa w pkt 1, było realizowane na podstawie pozwolenia
    na budowę wydanego po dniu 1 stycznia 2014 r.;

    3) powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego, o których
    mowa w pkt 1, nie przekracza odpowiednio:

    a) 75 m2 i 100 m2,

    b) 85 m2 i 110 m2 - w przypadku gdy osoba fizyczna w dniu wydania pozwolenia na
    budowę, o którym mowa w pkt 2, wychowywała przynajmniej troje dzieci spełniających
    warunki, o których mowa w art. 7 ust. 2;

    4) osoba fizyczna do końca roku kalendarzowego, w którym wydano pozwolenie na budowę
    lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego, nie ukończyła 36 lat;

    5) do dnia złożenia wniosku o zwrot wydatków osoba fizyczna nie była:

    a) właścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego,

    b) osobą, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, którego
    przedmiotem jest lokal mieszkalny lub dom jednorodzinny,

    c) właścicielem lub współwłaścicielem budynku, jeżeli jego udział w przypadku
    zniesienia współwłasności obejmowałby co najmniej jeden lokal mieszkalny

    - z wyłączeniem domu jednorodzinnego albo lokalu mieszkalnego, o którym mowa w
    pkt 1."