    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 18 Feb 2015 10:05:11 -0800 (PST)
    Subject: ulga remontowa 2014 można czy nie można
    From: n...@p...onet.pl

    Witam,
    na samym początku proszę na mnie nie krzyczeć za to pytanie. Pewne sprawy się
    zaniedbały w życiu w związku z pomocą dobrych ludzi w tym państwie i jestem ostro w
    plecy na całe życie. Mam nadzieję, że białe rękawiczki w których to zrobiono w końcu
    komuś spadną z rączek i dostanie po łapach.

    Do rzeczy: Czy w tym roku mogę odliczyć sobie faktury wystawione w 2014 roku za zakup
    niektórych materiałów budowlanych przeznaczonych na remont mieszkania?(myślę tu o
    częściowym odliczeniu vat,jeżeli można zrobić coś innego to co?)

    Ewentualnie czy w ramach tej ulgi remontowej mogę wskazane wyżej faktury rozliczyć w
    ramach "rozbudowy" czy też "przebudowy" lokalu mieszkalnego- mieszkania w związku z
    tym, że np. zburzyłem ściankę w jednym z pokoi. Tym samym pokój zmienił swoje
    parametry użytkowe.

    Mieszkanie do kwietnia 2014 roku było wynajmowane.

    Na chwilę obecną po gruntownym remoncie jest ono już nie wynajmowane, służy mi tylko
    i wyłącznie do użytku mieszkalnego tylko dla mnie.

    Doprowadzenie mieszkania przeznaczonego na wynajem do wartości użytkowych
    przeznaczonych tylko dla mnie według moich potrzeb jako właściciela wymagało
    dostosowania go do moich upodobań, malowanie ścian, zakładanie podłóg-panele
    podłogowe, zakup sanitariatów, oraz materiałów typu kleje itp.

    Za budujące podpowiedzi i sugestie z góry dzięki,