  • 1. Data: 2005-12-24 16:49:50
    Temat: ulga remontowa - okna
    Od: "Leszek" <t...@a...pl>

    Witam,
    Mam mieszkanie w spoldzielni mieszkaniowej (prawo wlasnosciowe). No i
    wymieniam teraz okna aby skorzystac z ulgi remontowej. Do tego spoldzielnia
    zwraca jakas czesc. Jak to ujac w picie za ten rok, aby bylo wszystko
    zgodnie z prawem? Okna to ok 5000zł, zwrot to ok 1000zł, czy jako podstawe
    do zwrotu podatku mam przyjac 5000-1000zł=4000 (zakladajac ze szybko dostane
    kase od spoldzielni)? A jesli kase ze spoldzielni dostane za pol roku? To
    przyjac za ten rok kwote 5000, a zwrot ujac w przyszlym picie?

    Bylbym wdzieczny za konkretna odpowiedz od kogos, kto juz przerabiał ten
    temat.

    --
    Pozdr,
    Leszek

  • 2. Data: 2005-12-28 01:11:50
    Temat: Re: ulga remontowa - okna
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Użytkownik "Leszek" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kase od spoldzielni)? A jesli kase ze spoldzielni dostane za pol roku? To
    > przyjac za ten rok kwote 5000, a zwrot ujac w przyszlym picie?

    Jeżeli w tym roku - nie dostaniesz zwrotu za okna 1000 zł. to odliczasz od
    podatku 19 % z 5000 zł.

    Jeżeli dostaniesz w tym roku zwrot za okna w co wątpię, to też od podatku
    odliczasz 19 % z 5000 zł. ale
    do swoich dochodów w pozycji "inne dochody" dopiszesz 1000 zł. - bo na taką
    kwotę dostaniesz PIT-a ze swojej spółdzielni.

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl