  • 1. Data: 2004-04-29 12:37:29
    Temat: ulga remontowa - pomocy :(
    Od: "lukasz" <r...@p...fm>

    Witam!

    mam juz kolejną Panią księgowa i chyba ją wymienie na inną :(

    posiadami meszkanko NOWE, zakupione w 2003 (listopad) roku od developera. W
    tymze roku zacząłem remont (2003).
    mam rachunki itp.
    moja ksiegowa mi teraz zadzwoniła ze nie moge skożystać z DUŻEJ ulgi
    remontowej bo musiałbym mieć faktury z sprzed 1 stycznia 2002 roku (o co jej
    chodzi?). Czy nie zaczął sie nowy okres w 2003 - 2004 - 2005 ? Czy mam prawo
    do tych ulg ? Czy ja coś myle?

    Jest jakaś podstawa prawna krórą mógłbym jej podać? Dziennik ustaw - co
    kolwiek?

    dzieki serdeczne i przepraszam ale nie moglem znaleźc odpowiedzi na tak
    zadane pytanie
    łukasz

  • 2. Data: 2004-04-29 13:38:03
    Temat: Re: ulga remontowa - pomocy :(
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    a co to jest DUŻA ulga remontowa ???
    o co Ci chodzi?

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2004-04-29 15:00:52
    Od: "lukasz" <r...@p...fm>

    > a co to jest DUŻA ulga remontowa ???
    > o co Ci chodzi?

    chodzi mi tylko o to czy moge skozystac z ulgi remontowej tylko o to

  • 4. Data: 2004-04-29 15:25:25
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > chodzi mi tylko o to czy moge skozystac z ulgi remontowej tylko o to

    z remontowej do 2005r możesz - przepisy znajdziesz w ustawie z końca
    listopada 2003r
    "o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych"
    (jest na serwerze sejmowym)

    a księgowej pewnie chodziło o tzw. "dużą ulgę budowlaną" istniejącą od
    stycznia 1997r - odliczanie wydatków
    na budowę/kupno nowego mieszkania/domu od podatku,

    przy tej uldze rzeczywiście trzeba było zacząć inwestycję przed 01.01.2002r

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2004-04-29 15:44:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2004, lukasz wrote:

    >+ > a co to jest DUŻA ulga remontowa ???
    >+ > o co Ci chodzi?
    >+
    >+ chodzi mi tylko o to czy moge skozystac z ulgi remontowej tylko o to

    ...jak mnie pamięć nie myli to "duża" była wyłącznie ulga BUDOWLANA.
    Remontowa remontową - weź jakikolwiek program do obsługi PIT-36
    i popatrz na PIT/D

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)