  • 1. Data: 2005-02-05 15:31:22
    Temat: umowa kupna sprzedazy a podatek??
    Od: "TG" <t...@p...onet.pl>

    witam,
    zamierzam kupic aparat fotograficzny za 5 tys. zl. bedzie sporzadzona umowa
    kupna. czy jako nabywca bede musial
    oplacic podatek? jesli tak to w jakiej wysokosci?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-05 15:43:19
    Temat: Re: umowa kupna sprzedazy a podatek??
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    TG wrote:
    > witam,
    > zamierzam kupic aparat fotograficzny za 5 tys. zl. bedzie sporzadzona umowa
    > kupna. czy jako nabywca bede musial
    > oplacic podatek? jesli tak to w jakiej wysokosci?

    ustawa o podatku od czynnosci cywilnoprawnych.
    2 % zdaje sie.

    podatek płaci się solidarnie, czyli przygotuj sobie druczek PCC-1, bo
    podpis sprzedającego ci będzie potrzebny.

  • 3. Data: 2005-03-09 14:09:26
    Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl>

    > ustawa o podatku od czynnosci cywilnoprawnych.
    > 2 % zdaje sie.
    >
    > podatek płaci się solidarnie, czyli przygotuj sobie druczek PCC-1, bo
    > podpis sprzedającego ci będzie potrzebny.

    nie wydaje mi sie zeby podpis sprzedawcy byl potrzzebny...natomiast jego
    dokladne dane tak.
    Pozdrawiam Jerzy

  • 4. Data: 2005-03-09 14:12:07
    Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl>

    Jerzy Kozłowski napisał(a):

    > nie wydaje mi sie zeby podpis sprzedawcy byl potrzzebny...natomiast jego
    > dokladne dane tak.
    > Pozdrawiam Jerzy

    podatek o ile mnie pamiec nie myli placi sie tak jaki jest zapis w
    umowie... zwyczajowo placi kupujacy...i wtedy nie trzeba podpisu na pcc-1
    Jerzy

  • 5. Data: 2005-03-09 14:22:56
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    podatek o ile mnie pamiec nie myli placi sie tak jaki jest zapis w
    umowie... zwyczajowo placi kupujacy...i wtedy nie trzeba podpisu na pcc-1

    Zapis w umowie nie zwalnia z solidarnego obowiazku zaplaty podatku. Moze
    jedynie posluzyc w pozniejszym zadaniu regresowym. Co do podpisu tez sie nie
    zgadzam, prosze o podstawe prawna takiego twierdzenia.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 6. Data: 2005-03-10 11:55:03
    Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl>

    Plissken napisał(a):
> [...]
    > jedynie posluzyc w pozniejszym zadaniu regresowym. Co do podpisu tez sie nie
    > zgadzam, prosze o podstawe prawna takiego twierdzenia.

    co do praktyki ostatnio wypelnialem pcc1 i nie bylo potrzeby podpisu
    sprzedajacego...
    pozdrawiam Jerzy