  • 1. Data: 2004-02-28 16:20:21
    Temat: umowa o dzieło a stosunek pracy
    Od: "Tadeusz Olszewski" <t...@e...pl>

    Mam podpisaną umowę o dzieło. Zakończenie prac nad dziełem nastąpi w maju w
    tym roku.
    Od marca osoba wykonująca dzieło zostanie zatrudniona przeze mnie na umowę o
    pracę.
    Czy w tym przypadku od umowy o dzieło będę musiał zapłacić ZUS ?
    Uważam, że nie.
    Za wszelkie informacje będę wdzięczny

    Tadeusz

  • 2. Data: 2004-02-29 08:12:32
    Temat: Re: umowa o dzieło a stosunek pracy
    Od: "Nicolka" <n...@b...pl>

    Od umowy o prace ZUS jest obowiazkowy! Natomiast Umowa o Dzieło nie jest
    ozusowana w zadnym przypadku!

    Użytkownik "Tadeusz Olszewski" <t...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:c1qm4r$lp7$1@korweta.task.gda.pl...

  • 3. Data: 2004-03-01 00:04:46
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "Nicolka" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Od umowy o prace ZUS jest obowiazkowy! Natomiast Umowa o Dzieło nie jest
    > ozusowana w zadnym przypadku!

    Dobrze jest tak być pewnym siebie :)

    Ciekawe, czy nadal tak będzie po przeczytaniu art. 8 ust. 2a i art. 9 ust.
    2 oraz art. 18 ust. 1a ustawy o sus ?

    Do Tadeusza:
    Znając zachłanność ZUS podejrzewam, że zawarcie umowy o dzieło przed umową o
    pracę i tak nie zmieni faktu, że wynagrodzenie z umowy o dzieło, wypłacone w
    trakcie umowy o pracę, należy dodać do podstawy naliczenia składek.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 4. Data: 2004-03-01 07:43:41
    Od: "Tadeusz Olszewski" <t...@e...pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    [....]

> [...]
    > pracę i tak nie zmieni faktu, że wynagrodzenie z umowy o dzieło, wypłacone
    > trakcie umowy o pracę, należy dodać do podstawy naliczenia składek.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Zasmuciłeś mnie. Myślałem, że to można tak na logikę. Najśmieszniejsze jest
    to, że opisana sytuacja ma miejsce, nie jest to próba oszukania :-) zusa.
    Zatrudnionych trzech programistów na umowę o dzieło. Od marca będą
    zatrudnieni na umowę o pracę.
    A jeżeli umowę o dzieło podpiszą żony tych ludzi ? Nic mi nie przychodzi
    innego do głowy. :-)

    Pozdrawiam
    Tadeusz