  • 11. Data: 2009-01-27 11:40:23
    Temat: Re: umowa o dzielo do 200 zl a podatek dochodowy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ozesz w morede - mysle, ze to na specjalne zyczenie ZUS-u i NFZ-u - zeby
    > ukrocic zatrudnianie na umowe zlecenei za 50 zl w celu uzyskania taniego
    > ubezpieczenia zdrowotnego.

    A niby jak ten przepis ma ukrócić takie postępowanie?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-01-27 11:40:36
    Temat: Re: umowa o dzielo, a podatek dochodowy.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Podłączę się z pytaniem: w grudniu otrzymałem 3 tys. zaliczki z tytułu umowy o
    dzieło, całości zapłaty jeszcze nie ma, dzieło w trakcie.

    Mam te 3 tys. rozliczać za grudzień (w rocznym za 2008) i mogę uwzględniać 50% KUP?
    THX

  • 13. Data: 2009-01-27 11:45:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A niby jak ten przepis ma ukrócić takie postępowanie?

    Ze sie nei bedzi eoplacalo podpisywac UZ na 50 zl - trzeba bedzie chocby i
    na 201 - a to zawsze czterokrotnei wyzsze skladki - przynajmniej na
    emerytalne i rentowe (no i zdrowotne, wiadomo) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2009-01-27 11:49:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > na 201 - a to zawsze czterokrotnei wyzsze skladki - przynajmniej na
    > emerytalne i rentowe (no i zdrowotne, wiadomo) :)

    Ale w czym problem? Że do tej pory od 50zł było 40zł dochodu, a teraz
    będzie 50zł i przez to nie będą zatrudniać w celu uzyskania
    ubezpieczenia? Będą tak robić nadal. Nie widzę przeszkód.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-01-27 14:24:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@p...pl wrote:

    > no to juz glupi jestem. Slyszalem, ze od umow do 200 zl ryczalt
    > placimy i nie da sie rozliczyc kosztow uzyskania. ...

    tak, było, chyab jeszcze w 2000 roku.
    ktoś się zahibernował na parę lat, że takie rzeczy opowiada

  • 16. Data: 2009-01-27 14:29:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-27, SDD <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > na 201 - a to zawsze czterokrotnei wyzsze skladki - przynajmniej na
    > emerytalne i rentowe (no i zdrowotne, wiadomo) :)

    A policz to dobrze i weź na logikę.

    Że posłuże się pytaniem Tomka OIDP:
    kupujesz 3 ksera łącznie za 15000 tylko po to by nie zapłacić
    podatku 2700/2850? :-P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-01-27 16:05:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A policz to dobrze i weź na logikę.
    >
    > Że posłuże się pytaniem Tomka OIDP:
    > kupujesz 3 ksera łącznie za 15000 tylko po to by nie zapłacić
    > podatku 2700/2850? :-P

    masz racje

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2009-01-28 00:13:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, 666 wrote:

    > Podłączę się z pytaniem: w grudniu otrzymałem 3 tys. zaliczki
    > z tytułu umowy o dzieło, całości zapłaty jeszcze nie ma, dzieło
    > w trakcie.

    Czy to jest umowa wykonywana "osobiście" czy w ramach DG?

    I zapodajesz sprzeczność: jak to jest *zaliczka*, to zupełnie co
    innego, niż kiedy to jest zapłata za *wykonany etap dzieła*.
    Odbiór był? (w tej samej formie, która przewidziana jest dla
    całego dzieła najlepiej).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-01-28 09:58:05
    Od: " 666" <u...@w...eu>