  • 1. Data: 2005-07-21 09:20:50
    Temat: umowa zlecenie + dg
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Korzystając z tego, że mając umowę zlecenie można płacić jedynie zdrowotne od
    dg zamierzam taką działalność założyć. Z tym, że ponoć w drodze jest już ustawa,
    która będzie regulowała kwotę do zapłaty za umowę zlecenie, która będzie
    zwalniała od płacenia reszty składek z okazji dg.
    Czy ktoś zna może szczegóły ? Mógłby wskazać tą ustawę i ewentualnie jakie są
    szanse na jej wejście w życie i od kiedy ewentualnie to mogłoby się stać ?

    Z góry dzięki,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-07-21 10:50:57
    Temat: Re: umowa zlecenie + dg
    Od: "adam " <a...@g...pl>

    Tomasz <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > szanse na jej wejście w życie i od kiedy ewentualnie to mogłoby się stać ?

    Witam,
    na portalu www.money.pl, na dole - w dziale dla firm /ZUS/ jest o tym mowa w
    rubryce "warto wiedzieć".
    Piszą tam o nowelizacji ustawy z dnia 1 lipca 2005, ale chyba musi to byc
    jeszcze w Senacie i musi podpisac Prezydent...Słyszałem, ze ma to wejść od
    września, ale dokładnie nie wiem.

  • 3. Data: 2005-07-21 11:09:47
    Od: " Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > na portalu www.money.pl, na dole - w dziale dla firm /ZUS/ jest o tym mowa w
    > rubryce "warto wiedzieć".

    http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
    02610/1/

    > Piszą tam o nowelizacji ustawy z dnia 1 lipca 2005, ale chyba musi to byc
    > jeszcze w Senacie i musi podpisac Prezydent...Słyszałem, ze ma to wejść od
    > września, ale dokładnie nie wiem.

    W zusie mi powiedzieli, że senat już zatwierdził i poszła do Olka. Jaki jest
    czas jaki musi minąć pomiędzy podpisaniem ustawy a zanim zacznie obowiązywać ?

    Tomasz.

  • 4. Data: 2005-07-21 12:02:48
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik " Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:33d9.00000c47.42df827a@newsgate.onet.pl...
    >. Jaki jest
    > czas jaki musi minąć pomiędzy podpisaniem ustawy a zanim zacznie
    > obowiązywać ?

    Piszą w Ustawie: 14 dni (od dnia opublikowania w D.Ustaw), a więc przed
    końcem sierpnia wejdzie, bo prezydent ma na podpis 21 dni, a weta raczej nie
    będzie, bo to raptem nowelizacja...
    SIM

  • 5. Data: 2005-07-21 13:11:44
    Od: "adam ." <a...@g...pl>

    I w ten oto prosty sposób wzrośnie bezrobocie, bo większość malutkich firm
    się zamknie...Także moja :(
    Rząd sam doprowadza do powiększania się szarej strefy, w tym kraju nie da
    się uczciwie pracować, należy brać przykład z rządzących - tylko przekręty,
    afery i złodziejstwo popłaca...Nawet jak taki aferzysta wpadnie kiedyś, to i
    tak ma na "kopertę" dla urzędnika czy prawnika...

  • 6. Data: 2005-07-21 14:00:39
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    XYZ wrote:
> [...]

    > przed końcem sierpnia wejdzie, bo prezydent ma na podpis 21 dni, a
    > weta raczej nie będzie, bo to raptem nowelizacja...

    Moze, gdyby mogla byc 3. kadencja, to by bylo weto, coby troszke elektoratu
    zdobyc :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-07-21 14:13:29
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Piszą w Ustawie: 14 dni (od dnia opublikowania w D.Ustaw), a więc przed
    > końcem sierpnia wejdzie, bo prezydent ma na podpis 21 dni, a weta raczej nie
    > będzie, bo to raptem nowelizacja...

    A gdzie można znaleźć treść tej nowelizacji ? Albo jeśli masz np na papierze, to
    interesuje mnie taka kwestia:
    "Tym samym kwota wszystkich składek odprowadzanych co miesiąc do ZUS spadnie z
    724,91 zł do 336,43 zł.
    Ze zniżki na ZUS będą mogły skorzystać te osoby, które w momencie uruchomienia
    nowej firmy oraz w okresie 5ciu lat wstecz nie prowadziły innej działalności
    gospodarczej."

    Czyli jak zarejestruje teraz to wraz z wejściem stracę ulgę w postaci nie
    płacenia składek a i ta zniżka nie będzie mnie dotyczyła ?

    I czy mogę już złożyć wnioski wszędzie gdzie trzeba a do zusu zgłosić się
    dopiero po wejściu ustawy ?

    Tomasz.

  • 8. Data: 2005-07-21 18:32:47
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > nowej firmy oraz w okresie 5ciu lat wstecz nie prowadziły innej działalności

    Już znalazłem:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3684_u.htm
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3772_u.htm

    Senat przyjął obie bez poprawek 15 lipca 2005.

    > I czy mogę już złożyć wnioski wszędzie gdzie trzeba a do zusu zgłosić się
    > dopiero po wejściu ustawy ?

    Pozostaje to pytanie. Czy rozpoczęcie działaloności to data złożenia wniosków
    czy to data podpisania któregoś z wymaganych dokumentów ?

    Tomasz.

  • 9. Data: 2005-07-21 18:59:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz wrote:

    > Już znalazłem:
    > http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3684_u.htm
    > http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3772_u.htm

    Chyba jednak to nie to :-)

  • 10. Data: 2005-07-21 19:51:50
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Chyba jednak to nie to :-)

    To to:
    http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
    02610/1/ :
    "1 lipca br. Sejm uchwalił dwie nowelizacje ustawy o systemie ubezpieczeń
    społecznych:
    - ustawę z dnia 1 lipca 2005 r o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń
    społecznych oraz niektórych innych ustaw
    - ustawę z dnia 1 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z
    Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych"

    To właśnie te ustawy.