  • 1. Data: 2005-07-21 09:20:07
    Temat: Jaka jest prawda o podatku liniowym?
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam,

    Jak to jest z podatkiem liniowym - czy rzeczywiście opłacalny jest
    jedynie dla ludzi zamożniejszych czy może się jednak przydać również
    płacącym podatki w pierwszym progu podatkowym obecnie? Jaka musiałaby
    byc stawka takiego podatku, by spowodował on rzeczywiste obniżenie
    opodatkowania społeczeństwa? Jak to wygląda w innych krajach?

    --
    [ sjf | JID:sjf[at]chrome[dot]pl | gg:2604451 | PGP/GPG ID: 0x74564AF3 ]
    [ Zbieram na procka, dorzuć 1PLN --> mBank 23 114020040000380223576700 ]

  • 2. Data: 2005-07-21 11:48:07
    Temat: Re: Jaka jest prawda o podatku liniowym?
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > [ Zbieram na procka, dorzuć 1PLN --> mBank 23 114020040000380223576700 ]
    > "2 nie jest równe 3 - nawet dla dużych wartości 2."

    11-12% ponieważ średnio takie obciążenie fiskalne jest w I grupie podatkowej
    .

    podatek liniowy jest taką samą bzdurą jak podatek progresywny - nie powinno
    być żadnego podatku od dochodów od osób fizycznych -państwo winno czerpać
    jako podstawę dochodów budżetu z vat i akcyzy - wtedy politycy zmuszeni są
    dbać o dobre prawo sprzyjające rynkowi a nie zajmować się pierdołami

    --
    ==== opix ======

  • 3. Data: 2005-07-21 12:04:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    opix wrote:

> [...]
    > jako podstawę dochodów budżetu z vat i akcyzy - wtedy politycy zmuszeni są
    > dbać o dobre prawo sprzyjające rynkowi a nie zajmować się pierdołami

    to w jakiej wysokości ten vat musiałby być, aby zapewnić budżet państwa.
    I zastanów się wówczas kto by w Polsce robił zakupy, bo ja bym nawet po
    chleb do czech jeździł.
    Zanim coś palniesz to się zastanów.

  • 4. Data: 2005-07-21 13:03:49
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    > to w jakiej wysokości ten vat musiałby być, aby zapewnić budżet państwa.
    > I zastanów się wówczas kto by w Polsce robił zakupy, bo ja bym nawet po
    > chleb do czech jeździł.
    > Zanim coś palniesz to się zastanów.

    budżet państwa jest zawsze za wysoki .........a za niski dla społeczeństwa .
    w cenie vat jest też koszt PIT
    skutek obnizenia ciężarów spowodowałby zapotrzebowanie na rynku pracy
    zapotrzebowanie i większa produkcja powoduje spadek kosztów jednostkowych i
    obniza ceny towarów
    socjaliści i inni złodzieje kreowania gospodarki za cudze pieniądze wreszcie
    muszą wbić sobie te fakty w czerwone kiepały

    --
    ==== opix ======

  • 5. Data: 2005-07-21 13:15:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    opix wrote:
    > budżet państwa jest zawsze za wysoki ....

    ok i na tym zdaniu dyskusje zakonczmy, bo widze, ze nie mamy o czym
    dyskutowac.
    bajki dla doroslych to na innej grupie.

  • 6. Data: 2005-07-21 13:21:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
    > to w jakiej wysokości ten vat musiałby być, aby zapewnić budżet państwa.
    > I zastanów się wówczas kto by w Polsce robił zakupy, bo ja bym nawet po
    > chleb do czech jeździł.

    nie do końca tak.. vat mógłby być wyższy, bo weź pod uwagę, że i pensje
    miałbyś 30% większą

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-07-21 14:11:46
    Od: "Tadeusz B" <t...@o...pl>

> [...]
    > byc stawka takiego podatku, by spowodował on rzeczywiste obniżenie
    > opodatkowania społeczeństwa? Jak to wygląda w innych krajach?

    Jeśli nie jest się specjalistą po studiach ekonomicznych, to nazwa "podatek
    liniowy" jest mocno myląca.
    Ja wolał bym nazwę "podatek proporcjonalny".
    Masz zapłacić podatek proporcjonalny do swych dochodów i tyle.
    Nie zarabiasz - nie płacisz.
    Mało zarabiasz - mało płacisz.
    Dużo zarabiasz - dużo płacisz.
    Zawsze ustalony procent od dochodów.
    Nie wiem dlaczego "specjaliści" przyjęli istniejącą nazwę, prawdopodobnie
    aby zrobić mętlik w głowach
    biednych ludzi i znaleść tym samym jego przeciwników.

    A teraz w kwestii ogólnej
    Sprawe podatków można widzieć na dwa sposoby.
    Pierwszy niestety obowiązujący w Polsce to: Państwo ma tyle wydatków, są
    następne potrzeby, więc co by tu jeszcze opodatkować?
    A najlepiej gdy widać, że bogatych.
    Pogląd ten znajduje więc poklask u większości społeczeństwa gdyż wmawia mu
    się, że to dla dobra biednego człowieka.
    I już widać dlaczego jest tylu biednych ludzi, którzy są potrzebni aby rząd
    miał o kogo dbać.
    W "demokracji" liczą się bowiem głosy wyborców.
    Drugi sposób, wychodzący poza małostkowość i partykularne interesy
    rządzących, gdy myśli się o kraju i jego gospodarce.
    Takie spojżenie zakłada, że gospodarka może się szybko rozwijać bez
    dławienia jej podatkami.
    A ty nie musisz być wtedy biednym człowiekiem i będziesz miał szanse, że
    staniesz się bogatym.
    Na swoje pytanie i to kim chcesz być i jaki płacić podatek odpowiedz sobie
    sam.

    TB

  • 8. Data: 2005-07-21 14:40:38
    Od: bronek michalski <b...@g...com>

    Tadeusz B wrote:
    [ciach]>
    > Jeśli nie jest się specjalistą po studiach ekonomicznych, to nazwa "podatek
    > liniowy" jest mocno myląca.
    > Ja wolał bym nazwę "podatek proporcjonalny".

    Przecież liniowy i proporcjonalny to to samo. Jeżeli A jest liniowo
    zależne od B, to to samo co A jest wprost proporcjonalne do B.

  • 9. Data: 2005-07-21 19:09:39
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    podatek liniowy to jest najlepszy (jak na warunki podatkowe) i
    najsprawiedliwszym(w rozumieniu matematycznym a nie populistycznym)
    podatkiem na swiecie, WSZYSCY placa taka sama czesc swoich dochodow i
    g.w.o powinno obchodzic kogos czy ktos oddaje 19% z 2000 czy 19% z 20000
    zlotych i ile w ogole zarabia. Nawet ruscy go maja, a to taki biedny
    kraj, wiec twierdzenia ze polski na to nie stac to bzdura

  • 10. Data: 2005-07-21 21:01:06
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "opix" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > socjaliści i inni złodzieje kreowania gospodarki za cudze pieniądze
    > wreszcie
    > muszą wbić sobie te fakty w czerwone kiepały

    To socjaliści wymyślili VAT....
    VAT to marnotrawstwo czasu, wysiłku i pieniądza oraz rozrost biurokracji.