  • 1. Data: 2009-06-21 18:50:34
    Temat: uproszczona amortyzacja 30 letniego budynku mieszkalnego - czy jest mozliwa?
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Witam!
    Prowadze DG i rozliczam sie za pomocą KPiR,
    Chce kupic budynek - dom mieszkalny, gdzie po przeprowadzeniu generalnego
    remontu
    przeniose swoje biuro. Reszte budynku chce wynajac na biura innym firmom.

    Czy kupując taka nieruchomość (ktora ma ponad 30lat) mogę skorzystać z tzw.
    przyspieszonej amortyzacji
    ktora trwa 10lat?

    korzystam z tych artykulow, ale nie jestem pewny czy dobrze je interpretuje

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/93049,jak_in
    westowac_w_lokale_uzytkowe.html

    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/16842,jak_nal
    ezy_amortyzowac_lokal_uzytkowy.html

    "0-proc. roczne wliczanie w koszty budynku lub lokalu o charakterze
    niemieszkalnym będzie można sobie pozwolić dopiero wtedy, gdy ów obiekt
    będzie liczył co najmniej 30 lat. Podczas gdy w przypadku budynku lub lokalu
    mieszkalnego dla uzyskania takich samych korzyści podatkowych wystarczy
    nabyć obiekt liczący co najmniej pięć lat.

    "

    z gory dziekuje za pomoc i porade;)

    pozdrawiam serdecznie
    Wojtek