  • 1. Data: 2005-11-27 16:38:53
    Temat: vat i ryczałt ...
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    Witam,
    Od 1.12 bede platnikiem vatu, rozliczam sie w formie ryczałtu druczkami
    "dzienne zestawienie sprzedaży nieudokumentowanej " ktore pozniej wpisuje do
    ewidencji przychodu i teraz moje pytanie czy do dziennych zestawien mam
    wpisywac kwoty netto czy brutto (nie widzialem nigdzie druczkow ktore
    mialyby dwie kwoty brutto i netto). Ryczałt place od netto wiec logiczne
    wydawaloby sie poslugiwac caly czas netto, ale karteczka ma sie zgadzac z
    dziennym utargiem ktory jest przeciez BRUTTO, z gory dziekuje za odp

    --
    pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2005-11-28 06:46:25
    Temat: Re: vat i ryczałt ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Nov 2005, Langi wrote:

    > Witam,
    > Od 1.12 bede platnikiem vatu, rozliczam sie w formie ryczałtu druczkami
    > "dzienne zestawienie sprzedaży nieudokumentowanej "

    Na tym druku jest tekst "sprzedaży nieudokumentowanej" ???
    ROTFL :)
    To jest sprzedaż *bezrachunkowa*, jak ma być nieudokumentowana skoro
    wypełnienie "druczku" jest właśnie *udokumentowaniem* sprzedaży ?

    > ktore pozniej wpisuje do
    > ewidencji przychodu i teraz moje pytanie czy do dziennych zestawien mam
    > wpisywac kwoty netto czy brutto (nie widzialem nigdzie druczkow ktore
    > mialyby dwie kwoty brutto i netto).

    A weź ty i najpierw się zastanów: a SKĄD wiesz jaka część jest
    kwotą netto a jaka brutto ?
    Podpowiadam że przy sprzedaży "na kasę" wiesz to z paragonów.
    Przy sprzedaży "na faktury" z faktur.
    A przy sprzedaży bezrachunkowej ?

    > Ryczałt place od netto

    ...no to intryguje mnie skąd ty to netto bierzesz !!
    Owszem, przepisy pozwalają znaleźć jakieś metody.
    Pytam o rzecz podstawową której nie napisałeś stawiając pytanie:
    *skąd* bierzesz kwotę netto...
    Najlepiej byłoby jakbyśmy przeczytali wg którego przepisu
    (z ustawy lub rozporządzenia) wyliczasz stosowne kwoty.

    > wiec logiczne
    > wydawaloby sie poslugiwac caly czas netto,

    IMHO owa logika nie jest oczywista.

    > ale karteczka ma sie zgadzac z
    > dziennym utargiem ktory jest przeciez BRUTTO, z gory dziekuje za odp

    ...ale dlaczego zadajesz zagadki nie ujawniając sposobu rozliczania
    który stosujesz ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-28 09:50:50
    Od: "Langi" <l...@...pl>

> [...]
    > To jest sprzedaż *bezrachunkowa*, jak ma być nieudokumentowana skoro
    > wypełnienie "druczku" jest właśnie *udokumentowaniem* sprzedaży ?

    dokladnie tak druczek wyglada tak
    http://sklep.vgm.pl/product_info.php/cPath/114_129_1
    58/products_id/1766

> [...]
    > kwotą netto a jaka brutto ?
    > Podpowiadam że przy sprzedaży "na kasę" wiesz to z paragonów.

    mam ceny towarow netto wiec je sumuje i mam zestawienie netto ?

    jw

  • 4. Data: 2005-11-28 17:41:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2005, Langi wrote:

    > dokladnie tak druczek wyglada tak
    > http://sklep.vgm.pl/product_info.php/cPath/114_129_1
    58/products_id/1766

    Ech... pozostaję ROTFLastycznie :)
    Pewnie przeczytali pół zdania z rozporządzenia (kończąc po
    "nie udokumentowanej" i pomijając "fakturami") i sobie
    dorobili nomenkalurę :]

    > mam ceny towarow netto wiec je sumuje i mam zestawienie netto ?

    Znaczy *ewidencjonujesz* sprzedaż na sztuki ?
    To w sumie ... wychodzi że chcesz stosować coś w rodzaju
    paragonu.
    Najpierw rozpatrzmy:

    > jw

    Nie podajesz przepisu ;) (a są w kilku miejscach rozrzucone).

    IMVHO druczek który pokazujesz, czyli dzienne zestawienie sprzedaży
    nie udokumentowanej fakturami (ale nie "nieudeokumentowanej" :))
    w sam raz nadaje się przy rozliczaniu VAT za pomocą proporcji
    zakupów.
    Metoda opisana w ustawie o VAT, art. 84 i 85 ustawy.
    Koniecznie przeczytaj.

    Można wtedy ewidencjonować sprzedaż brutto a następnie za
    pomocą ustawowo :> policzonych wartości 1/(1+22%), 1/(1+7%)
    itp. wyznaczyć kwotę podatku.
    "Zezwolenie" w sumie jest potrzebne tylko ze względu na
    inaczej rozkładające się zaokrąglenia :)

    Skoro masz sprzedaż *tylko* 22% to i proporcja będzie
    prosta jak drut kolczasty :), IMHO warto rozważyć.

    A jeśli *jednak* wolisz ewidencję wg stawek sprzedaży
    to IMHO też nikt ci nie broni.
    Mi się zdaje że nie ma przeciwwskazań aby skorzystać
    wprost z definicji "obrotu" podanego w ustawie.
    Jako że obrót to kwota netto plus podatek :) (tak,
    IMO to może być ważne w razie błędów) wychodzi iż
    wyliczenie kwoty netto jako *matematycznej* wartości
    zaokrąglenia z brutto/(1+22%), ogólnie: brutto/(1+stawka)
    takoż powinno być prawidłowe.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)