  • 1. Data: 2005-11-27 16:07:52
    Temat: Prowadzenie księgowości bez kasy fiskalnej
    Od: PRS<a...@a...pl>

    Prowadzić będę sprzedać wysyłkową z wpłatami wyłącznie na konto (czyli na razie
    bez kasy fiskalnej), ryczałt ewidencjonowany, płatnik VAT.

    I teraz:

    Czy mogę prowadzić ewidencję sprzedaży wystawiając każdemu klientowi fakturę -
    i takową ujmować w ewidencji sprzedaży VAT i w ewidencji przychodów?

    Albo też inaczej formułując: czy istnieje prostszy sposób niż powyższy, np.
    sprzedaż bez faktur (oczywiście faktury dla firm muszą być, mam na myśli tylko
    "bezfakturowość" dla fizycznych); czytałem o tym, że jest coś takiego jak dowód
    wewnętrzny, ale gdzie można o tym coś poczytać? Google nic nie daje, wyrażenie
    "dowód wewnętrzny" jest chyba zbyt ogólne.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-11-27 16:43:00
    Temat: Re: Prowadzenie księgowości bez kasy fiskalnej
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "PRS" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyrażenie
    > "dowód wewnętrzny" jest chyba zbyt ogólne.

    Paragon wystawiasz a fakture na zadanie za zwrotem paragonu, do tego celu
    prowadzisz
    ewidencje zwrotow w ktorej ewidencjonujesz zwrot paragonu, pomniejszasz tym
    samym
    przychod w ewidencji przychodow i zwiekszasz wystawiajac fakture po to aby
    nie ewidencjonowac dwukrotnie tego samego obrotu.
    Prz tej sprzedazy prowadzisz dzienne zestawienie dowodow sprzedazy

    st VAT | | sprzedaz neto wg
    stawek ryczaltu | Podatek nalezny VAT
    | ------------------------------
    |nr faktur | sprzedaz brutto | 8.5% | 5.5% | 3% .... |
    22%
    7%

    ktore na koniec dnia wrzucasz do ewidencji sprzedazy

    P.

  • 3. Data: 2005-11-27 16:44:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

  • 4. Data: 2005-11-27 16:45:23
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dmcnpu$jti$1@inews.gazeta.pl...

    ...............stawek

    kurde no.
    nie bedzie wzoru , trudno

  • 5. Data: 2005-11-27 17:20:13
    Od: PRS<a...@a...pl>

    :)

    Dzięki za odpowiedź!

    Jednak chyba normalnie paragon wypluwa kasa fiskalna - a skoro jej nie mam, to
    jak mogę wystawiać paragon? "Ręcznie"?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-11-27 19:48:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > :)
    >
    > Dzięki za odpowiedź!
    >
    > Jednak chyba normalnie paragon wypluwa kasa fiskalna - a skoro jej nie
    > mam, to
    > jak mogę wystawiać paragon? "Ręcznie"?

    dokladnie tak, recznie.

    i odrazu co ma zawierac:
    -numer, stempel sprz, data, ilosc towaru cena jedn. i kwota zak. na odwrocie
    Twoje dane i nazwe zakupionego towaru.

    Przy sprzedazy wysylkowej mozesz dane kupujacego dopisac.

    P.

  • 7. Data: 2005-11-27 22:58:27
    Od: PRS<a...@a...pl>

    Hmmm ale widzę w takim razie, że z paragonami jest niewiele mniej roboty, niż
    gdybym każdemu z osobna wypisywał fakturę :)

    I wypisując tylko faktury nie musiałbym prowadzić dziennego zestawienia dowodów
    sprzedaży, zgadza się?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-11-28 06:37:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Nov 2005, Przemek R... wrote:

    > Użytkownik "PRS" <a...@a...pl> napisał
    [...]
> [...]
    > po to aby nie ewidencjonowac dwukrotnie tego samego obrotu.
    > Prz tej sprzedazy prowadzisz dzienne zestawienie dowodow sprzedazy

    ...hm...
    Znaczy wykluczyłeś sprzedaż bezrachunkową ?
    Dlaczego ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-11-28 11:11:40
    Od: "GosiaK" <g...@W...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dmd2hk$a3d$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > odwrocie Twoje dane i nazwe zakupionego towaru.
    >
    > Przy sprzedazy wysylkowej mozesz dane kupujacego dopisac.

    Witam
    To ja mam takie pytanie - czy taki paragon ma byc wystawiany w 2 egz. - tzn.
    oryginal+kopia, czy jest to tylko pokwitownie dla kupujacego?

    pozdrawiam
    MK
    --
    www.SiedemZyczen.pl
    reklama nie musi być droga... sprawdź!

  • 10. Data: 2005-11-28 11:53:41
    Od: "niedzwiedz" <u...@e...totezusun.pl>

    > Hmmm ale widzę w takim razie, że z paragonami jest niewiele mniej roboty,
    niż
    > gdybym każdemu z osobna wypisywał fakturę :)

    Jeżeli zdecydujesz się na wystawianie faktur, to przy zwrotach towaru
    będziesz musiał bawić się w wystawianie faktur korygujących i przechowywanie
    potwierdzeń odbioru.

    Polecam też (o ile jeszcze na to nie trafiłeś):
    - rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących - załącznik (ostatnia strona),
    poz 42 i przypis na dole.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20042732706&type=2&name=D20042706.pdf

    - ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów - art 9.1 i 9.3
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000220271&type=3&name=D20000271Lj.pdf