  • 11. Data: 2009-01-01 16:04:24
    Temat: Re: vat marża - a kasa fiskalna
    Od: "Damian / TNC.pl" <w...@e...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <
    > Teroretycznie tak, a praktycznie nie do konca.
    > Po pierwsze - klient od razu wie ile jest marzy a to nie jego sprawa
    > (na fakturze VAT-marża wykazuje sie tylko całą kwotę to i na kasie
    > nabijamy całe 3000).
    >
    > Pozniej dokonuje sie dopiero odpowiednich rozliczen ile z tego jest
    > marzy ale to juz dzieje sie poza kasą.

    Klient i tak wie ile jest marzy gdyz w przypadku samochodow to klient oprocz
    faktury zakupu MUSI
    otrzymac umowe komisowa lub fakture zakupu (wymagaja tego Wydzialy
    Komunikacji) na ktorych jest napisane za ile klient wstawil do sprzedazy ow
    pojazd.

    Paragonow natomiast nikomu nie dajemy, przynajmniej u nas.
    Paragony sa podpinane pod faktury marzowe gdyz na fakturach jest umieszczona
    tylko cena sprzedazy (np. 3000 zl) a nie ma wyszczegolnionej
    marzy (1000 zl) i kosztow zakupu (2000 zl).

    ps. co do sposobu opisanego przez Ciebie to rowniez sie z tym spotkalem i
    jest kilka komisow, ktore tak to wyliczaja.

  • 12. Data: 2009-01-01 16:08:50
    Od: "Damian / TNC.pl" <w...@e...pl>

    Użytkownik "it" <
    >A ja dzisiaj byłem w Us skarbowym i to w dwóch i mam nabijać całośc np:
    > kupiłem auto za 1000 zł
    > sprzedaje za 1500
    > Nabijam 1500 zl
    >
    > I mam prowadzic ksiązke komisową tj ewidencje kiedy kupiłem za ile i za
    > ile i kiedy sprzedałem

    Ksiazka komisowa byla kiedys wymagana - dzisiaj i tak masz ewidencje w
    postaci umow skupu,faktur sprzedazy wiec
    Panie "starej" daty jeszcze kaza prowadzic takie ksiegi, a w rzeczywistosci
    nikt ich nie prowadzi.

    Ale do nabijania na kase to wiadomo ze trzeba nabic calosc, ale jak?
    Czy nabijasz 1500 jako 22%,
    czy tez
    1000 jako ZW. i 500 jako 22% ?

  • 13. Data: 2009-01-01 18:40:37
    Od: "it" <i...@g...pl>

    Mam nabic calosc na 22% , a potem rozliczać się z ewidencją.No i fakturami
    Byłem w 2 urzędach i kazali bezwzględnie nabijać całą sumę a nabijanie 1000
    zł przy zerowej stawce i 500 przy 22% jest nie zgodne z prawem na 100% tak
    sie dowiedziałem..

  • 14. Data: 2009-01-01 21:19:00
    Od: "Damian / TNC.pl" <w...@e...pl>

    Użytkownik "it"
> [...]
    > Byłem w 2 urzędach i kazali bezwzględnie nabijać całą sumę a nabijanie
    > 1000 zł przy zerowej stawce i 500 przy 22% jest nie zgodne z prawem na
    A na infolini podatkowej mowia ze nabijanie wszystkiego na 22% tez nie jest
    okej.

  • 15. Data: 2009-01-01 22:11:05
    Od: "it" <i...@g...pl>

    To nie wiem co jest właciwie, wdłg mnie oni sami nie potrafią na te pytanie
    odpowiedzec...

  • 16. Data: 2009-01-01 22:46:32
    Od: "MD" <madek01@bez_tego.wp.pl>

    Użytkownik "it" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To nie wiem co jest właciwie, wdłg mnie oni sami nie potrafią na te
    > pytanie odpowiedzec...

    Tu kilka slow na ten temat
    http://poradapodatkowa.pl/ramach_prowadzonej_podatni
    ka_dzialalnosci_gospodarczej_znajduje_zarowno_autoko
    mis.html
    MD

  • 17. Data: 2009-01-02 07:29:33
    Od: "it" <i...@g...pl>

    fajnie za kazdym razem kto inny mówi
    Jak pytałem Panie w Urzędzie szukały i powiedziały że należy nabic całość, i
    prowadzic ewidencje.
    Paranoja naprawde...

  • 18. Data: 2009-01-02 08:22:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, it wrote:

    > fajnie za kazdym razem kto inny mówi

    Jesteś pewien?

    > Jak pytałem Panie w Urzędzie szukały i powiedziały że należy nabic całość,
    > i prowadzic ewidencje.

    A przeczytałeś przepisy które podałem?
    I artykuł z linku...
    Dokładnie tak wychodzi, jak mówiły.

    > Paranoja naprawde...

    W którym miejscu?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-01-02 08:22:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008, Yellow Boy wrote:

    > Ja mowie o przypadkach spotkanych gdzie komisy samochodowe rozliczaja w taki
    > sposob:
    > Skup auta za 2000
    > Sprzedaz za 3000, a wiec marza (prowizja) wynosi 1000 zl i nabijaja na kase
    > tylko ten 1000 nie ewidencjonujac wogole tych 2000.

    No a co napisałem wyżej? :O

    > Spotkalem sie rowniez z nabijaniem na kase tych 2000 jako 0%, ale u mnie
    > ksiegowa krzyczala ;)

    Słusznie - ma być odrębna stawka.
    Nie 0%, nie "zw", ale inna, nowa stawka dla marży.

    > i po dowiedzeniu sie w USie nabijamy tak jak pisalem wczesniej, czyli
    >
    > 2000 - stawka zwolniona
    > 1000 - vat 22%
    >
    > i po dzien dzisiejszy jest dobrze. Chyba! ;)

    Nie jest.
    VATu od sprzedaży komisowej nie wolno wykazywać na dokumentach ktore
    otrzymuje klient.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-01-02 08:22:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008, it wrote:

    > A ja dzisiaj byłem w Us skarbowym i to w dwóch i mam nabijać całośc np:
    > kupiłem auto za 1000 zł
    > sprzedaje za 1500
    > Nabijam 1500 zl

    No to zgadza się z tym co napisałem czy nie? ;)
    Bo zaczynając "a byłem..." sugerujesz że powiedzieli co innego.

    pzdr, Gotfryd